Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Pepe Menéndez
Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes Educació
Sóc el director adjunt de Jesuïtes Educació. Porto 32 anys en l’educació. Tinc experiència de docent i de directiu. He estat onze anys director del Joan XXIII de Bellvitge. He fet programes de formació en lideratge educatiu tant a casa nostra com a Anglaterra i als Estats Units.

The three things I’ve learned

1

Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem aconseguir

Plantejar què volem aconseguir els professors, alumnes i famílies amb ambició i sense la barrera immediata del com ho aconseguirem o de les dificultats administratives i culturals que pot haver-hi a curt termini. És una manera de treballar i forçar “els somnis” i vocacions dels educadors, i incentivar els desigs de millora i el repte del canvi. Això s’aconsegueix establint espais de reflexió sistemàtics dins de la programació horària anual amb l’equip directiu, els equips de professors i les famílies, amb una bona metodologia i dinamització de les sessions.
2

Adequació entre espais i objectius d’aprenentatge

Trencar els espais tradicionals de les etapes obligatòries. Establir un vincle directe entre els objectius d’aprenentatge i els espais on vull desenvolupar aquests aprenentatges. En uns casos és trencar la divisió d’aules, l’ordre de taules i el color de les parets; en altres, cal ser agosarat, creant espais d’aprenentatge fora del centre de manera sistemàtica i intencionada. Potenciar l’aprenentatge de determinades competències ens porta a crear espais el més “reals” possible.
3

Enfortir la vocació i compromís professional com una eina de canvi

Apostar fort per treballar la vocació i motivacions internes del professorat i alumnes com una via d’impuls del lideratge pedagògic. No hi ha canvi possible sense explicitar el compromís i el desig de transformació personal, i de vinculació entre la pròpia visió de la vida professional i els resultats d’aprenentatge que proposo als meus alumnes. Aquesta vivència necessita viure’s amb connivència entre l’equip de professors, conformat per aconseguir uns determinats resultats d’aprenentatge d’un grup d’alumnes donat.
Other voices from the educational community
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Miquel COMAS MOLINÉ Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Xavier Muniesa Xavier Muniesa
Director Fundació Escola Vicenciana
Aprendre a "Emprendre"

More information