Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Pepe Menéndez
Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes Educació
Sóc el director adjunt de Jesuïtes Educació. Porto 32 anys en l’educació. Tinc experiència de docent i de directiu. He estat onze anys director del Joan XXIII de Bellvitge. He fet programes de formació en lideratge educatiu tant a casa nostra com a Anglaterra i als Estats Units.

Les tres coses que he après

1

Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem aconseguir

Plantejar què volem aconseguir els professors, alumnes i famílies amb ambició i sense la barrera immediata del com ho aconseguirem o de les dificultats administratives i culturals que pot haver-hi a curt termini. És una manera de treballar i forçar “els somnis” i vocacions dels educadors, i incentivar els desigs de millora i el repte del canvi. Això s’aconsegueix establint espais de reflexió sistemàtics dins de la programació horària anual amb l’equip directiu, els equips de professors i les famílies, amb una bona metodologia i dinamització de les sessions.
2

Adequació entre espais i objectius d’aprenentatge

Trencar els espais tradicionals de les etapes obligatòries. Establir un vincle directe entre els objectius d’aprenentatge i els espais on vull desenvolupar aquests aprenentatges. En uns casos és trencar la divisió d’aules, l’ordre de taules i el color de les parets; en altres, cal ser agosarat, creant espais d’aprenentatge fora del centre de manera sistemàtica i intencionada. Potenciar l’aprenentatge de determinades competències ens porta a crear espais el més “reals” possible.
3

Enfortir la vocació i compromís professional com una eina de canvi

Apostar fort per treballar la vocació i motivacions internes del professorat i alumnes com una via d’impuls del lideratge pedagògic. No hi ha canvi possible sense explicitar el compromís i el desig de transformació personal, i de vinculació entre la pròpia visió de la vida professional i els resultats d’aprenentatge que proposo als meus alumnes. Aquesta vivència necessita viure’s amb connivència entre l’equip de professors, conformat per aconseguir uns determinats resultats d’aprenentatge d’un grup d’alumnes donat.
Altres veus de la comunitat educativa
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes
Avaluar competències
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Joan Vila Farràs Joan Vila Farràs
Secretari General d'...
La "sal" de l'educació és el tarannà proper de l...
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís

Més informació