Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

J. Oriol Escardíbul
J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'Universitat

Professor d'Economia Política i Economia de l'Educació. Especialista en Economia de l'Educació i la Formació i en Economia de la Cultura.

 

The three things I’ve learned

1

El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals

El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2

L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics

Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3

Suport (no incondicional) al professorat

El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Other voices from the educational community
Óscar Chaparro Carrera Óscar Chaparro Carrera
Etudiant de doble grau d'...
El respecte a les necessitats de cadascú
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Xavier Úcar Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Neus Ferran Biera Neus Ferran Biera
Docent
Tothom a classe vol aprendre

More information