El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals
El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2
L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics
Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3
Suport (no incondicional) al professorat
El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Altres veus de la comunitat educativa
Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Sílvia Blanch Gelabert
Coordinadora de pràctiques i...
Tots tenim família, no sempre és fàcil. Evitem la crítica...
Wilson Marcelo Pozo Enriquez
Profesor
el curriculum tiene que ser flexible
Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat...
Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.
Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Relació mantinguda entre famílies i tutors
Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico