Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
J. Oriol Escardíbul
J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'Universitat

Professor d'Economia Política i Economia de l'Educació. Especialista en Economia de l'Educació i la Formació i en Economia de la Cultura.

 

Les tres coses que he après

1

El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals

El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2

L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics

Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3

Suport (no incondicional) al professorat

El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Altres veus de la comunitat educativa
Oscar Martínez Rivera Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere...
Capacitat resilient de les persones
Ana Ayuste González Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
Román Castro Alcaide Román Castro Alcaide
Professor d'universitat
Entusiasme
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Marta López Dalamau Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
Estel Paloma Estel Paloma
Professora al Batxillerat i a la...
MAKERS
Kadier Torres Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente

Més informació