Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
J. Oriol Escardíbul
J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'Universitat

Professor d'Economia Política i Economia de l'Educació. Especialista en Economia de l'Educació i la Formació i en Economia de la Cultura.

 

Les tres coses que he après

1

El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals

El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2

L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics

Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3

Suport (no incondicional) al professorat

El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Altres veus de la comunitat educativa
Júlia Masip Serra Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials....
Importància de la transmissió/herència familiar
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
JOSEP MARQUES i ROSSELL JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial

Més informació