Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemi Vila i Juvanteny
Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés continu
Actualment, estic finalitzant els estudis de Mestra d’Educació Primària amb l’especialitat d’Educació Inclusiva. Penso que és una gran oportunitat dedicar-se al món de l'educació. Estic molt interessada en la recerca i millora educativa, com també en la formació continuada. M’agrada compartir i aprendre.

Les tres coses que he après

1

Facilitar la relació amb les famílies

És difícil que qualsevol situació de la vida quotidiana i, concretament, el comportament de les persones, no es vegi directament influenciat per estereotips i prejudicis. Una necessitat ineludible, pròpia de l’ésser humà, és dotar de sentit totes les realitats en què es troba per poder viure en el context on es desenvolupa. Aquestes idees estereotipades, però, poden esdevenir barreres que dificultin la relació entre les famílies i l'escola. Com a mestres, s’ha de detectar com apropar-se a totes les famílies, intentar escurçar distàncies i generar confiança. Totes les accions encaminades a facilitar aquesta relació repercutiran positivament en els alumnes i també a la resta de la comunitat educativa.
2

L'educació: un compromís compartit

Tots aquells alumnes que estiguin compromesos amb el seu propi procés d’aprenentatge, tindran moltes garanties d'èxit. Si al seu darrera tenen una família compromesa en la seva educació, doncs encara en tindran moltes més. Si, a més a més, tenen la sort de comptar amb un equip de mestres i professors compromesos, de ben segur que vetllaran perquè tingui unes expectatives altes i puguin superar totes les adversitats. Entenc aquest compromís, per part de tota la comunitat educativa, com el fet de mostrar-li a l'alumnat passió i vocació pel seu procés d’aprenentatge.
3

La comunicació com a eina imprescindible

La comunicació és una eina imprescindible per l'educació i, com a docents, cal saber comunicar, però no només sabers, sinó també vivències, emocions i passions. En la comunicació, però, l’altre sempre hi compta; és una cosa de dos. Per comunicar, s’ha de saber escoltar. És del tot positiu treballar les emocions dins l’escola i, alhora, aprendre a deduir-les i a transmetre-les. Doncs cal educar en l’empatia, en la resiliència, en l’esforç, en l’alegria i el dolor, en la felicitat i la frustració.
Altres veus de la comunitat educativa
Joan Moya Piñol Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Ramon Puig i Mañosa Ramon Puig i Mañosa
Técnic de qualitat
CONEIXEMENT i FORMACIÓ
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje
Francesc Ortiz Giménez Francesc Ortiz Giménez
Director de la Fundació Sant...
L’espai de col·laboració és el centre educatiu que te la col·...

Més informació