Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Enric Garcia Torrents
Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari

Investigador radicat al sur de Xina, traballant per a Stanford Law School i Geneva Graduate Institute.

Les tres coses que he après

1

El model tradicional està caducat

Tots els educadors, acadèmics i polítics amb poder sobre el sistema educatiu del món haurien d'estudiar els següents vídeos, i ser examinats després per assegurar que han entès quina és exactament la situació: http://www.ted.com/playlists/124/ken_robinson_10_talks_on_educ.html
2

El model acadèmic limita el coneixement

Limita l'accés al coneixement a un nombre limitat de persones, limita la manera en que aquestes persones poden aprendre, què poden aprendre, com i quan, tot plegat perpetuant una jerarquia i un status quo normalment poc alineat amb els interessos de la societat, i els objectius últims de l'aprenentatge i la innovació.
3

El valor dels títols és relatiu

En moltes disciplines, l'aprenentatge a nivell superior, les innovacions i l'impacte en el món real ocorren a pesar del sistema educatiu i l'status quo acadèmic, no gràcies a aquest.
Altres veus de la comunitat educativa
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
Xus López-Arenas Montes Xus López-Arenas Montes
Educadora Social
La comunitat educativa també som els pares i mares
Albert Carreño Pio Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa

Més informació