Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Enric Garcia Torrents
Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari

Investigador radicat al sur de Xina, traballant per a Stanford Law School i Geneva Graduate Institute.

Les tres coses que he après

1

El model tradicional està caducat

Tots els educadors, acadèmics i polítics amb poder sobre el sistema educatiu del món haurien d'estudiar els següents vídeos, i ser examinats després per assegurar que han entès quina és exactament la situació: http://www.ted.com/playlists/124/ken_robinson_10_talks_on_educ.html
2

El model acadèmic limita el coneixement

Limita l'accés al coneixement a un nombre limitat de persones, limita la manera en que aquestes persones poden aprendre, què poden aprendre, com i quan, tot plegat perpetuant una jerarquia i un status quo normalment poc alineat amb els interessos de la societat, i els objectius últims de l'aprenentatge i la innovació.
3

El valor dels títols és relatiu

En moltes disciplines, l'aprenentatge a nivell superior, les innovacions i l'impacte en el món real ocorren a pesar del sistema educatiu i l'status quo acadèmic, no gràcies a aquest.
Altres veus de la comunitat educativa
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Josep Joan Moreso Mateos Josep Joan Moreso Mateos
Catedràtic de Filosofia del Dret....
L'educació genera benestar
Xavi Geis Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
Berta de Dios Garcia Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i...
La importància de les emocions
Aina Flores Hidalgo Aina Flores Hidalgo
Pedagoga i becaria d'...
Com a docent, he compartit aprenentatges amb els infants de 4...

Més informació