Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marta Masoliver Brutau
Marta Masoliver Brutau
Mestra

Sóc mestra perquè sempre ho he volgut ser. M’agrada aprendre de tothom i de totes les situacions. Em preocupa com està avui en dia l’educació i les conseqüències que pot tenir en la societat del futur.

Les tres coses que he après

1

Som un mirall

Ja podem omplir als nostres alumnes amb molts continguts i conceptes però el que realment importa és qui som nosaltres com a persones. A través de l’empatia, l’amor, la confiança, el respecte, ... hem d’ajudar als nostres alumnes a treure el millor d’ells mateixos i a ser millors persones cada dia. Per això calen mestres inquiets, investigadors, crítics, compromesos, solidaris, respectuosos, ..., i formats per a poder transmetre-ho als alumnes, i que aquests es puguin emmirallar amb nosaltres. A good teacher inspire hope, ignite the imagination, and instill a love of learning. Brad Henry
2

Aprofitem-nos de la tecnologia

Hem de ser pràctics. La tecnologia està present sempre, perquè no a l’escola? Podem treure molts beneficis i a més a més també podem ensenyar als nostres alumnes les seves limitacions. Hem d’ensenyar als nostres alumnes a fer-ne un bon ús i per fer-ho els hem d’acompanyar tot utilitzant-la amb ells a l’aula. No prohibim, utilitzant-lo els donem estratègies per fer-ne un bon ús, positiu, crític i responsable.
3

Hem d'estar oberts

Un mestre ha d’estar obert, no podem ser persones obtuses. Els nostres alumnes tenen inquietuds diferents a les que tenien els alumnes de fa 20 anys. L’escola ha d’evolucionar, s’ha d’adaptar als canvis, no pot anar darrera d’ells. La frase és que sempre ho hem fet així quantes vegades l’hem sentit a una escola?; no vol dir que tot el que és antic no funciona, però si que cal veure si és motivador pels nostres alumnes, si els interessa o bé si hi ha altres maneres de fer el mateix més creatives. No tot el que és antic és dolent ni tot el que és nou és bo, el que si que cal és, com a mestre, saber els punts forts de cada un i utilitzar-los en conseqüència, no ens podem tancar en banda, hem de seguir aprenent dels nostres alumnes , de la societat i de totes les persones o situacions.
Altres veus de la comunitat educativa
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Júlia Masip Serra Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials....
Importància de la transmissió/herència familiar
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Confiança i somriure

Més informació