Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemi Vila i Juvanteny
Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés continu
Actualment, estic finalitzant els estudis de Mestra d’Educació Primària amb l’especialitat d’Educació Inclusiva. Penso que és una gran oportunitat dedicar-se al món de l'educació. Estic molt interessada en la recerca i millora educativa, com també en la formació continuada. M’agrada compartir i aprendre.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Facilitar la relació amb les famílies

És difícil que qualsevol situació de la vida quotidiana i, concretament, el comportament de les persones, no es vegi directament influenciat per estereotips i prejudicis. Una necessitat ineludible, pròpia de l’ésser humà, és dotar de sentit totes les realitats en què es troba per poder viure en el context on es desenvolupa. Aquestes idees estereotipades, però, poden esdevenir barreres que dificultin la relació entre les famílies i l'escola. Com a mestres, s’ha de detectar com apropar-se a totes les famílies, intentar escurçar distàncies i generar confiança. Totes les accions encaminades a facilitar aquesta relació repercutiran positivament en els alumnes i també a la resta de la comunitat educativa.
2

L'educació: un compromís compartit

Tots aquells alumnes que estiguin compromesos amb el seu propi procés d’aprenentatge, tindran moltes garanties d'èxit. Si al seu darrera tenen una família compromesa en la seva educació, doncs encara en tindran moltes més. Si, a més a més, tenen la sort de comptar amb un equip de mestres i professors compromesos, de ben segur que vetllaran perquè tingui unes expectatives altes i puguin superar totes les adversitats. Entenc aquest compromís, per part de tota la comunitat educativa, com el fet de mostrar-li a l'alumnat passió i vocació pel seu procés d’aprenentatge.
3

La comunicació com a eina imprescindible

La comunicació és una eina imprescindible per l'educació i, com a docents, cal saber comunicar, però no només sabers, sinó també vivències, emocions i passions. En la comunicació, però, l’altre sempre hi compta; és una cosa de dos. Per comunicar, s’ha de saber escoltar. És del tot positiu treballar les emocions dins l’escola i, alhora, aprendre a deduir-les i a transmetre-les. Doncs cal educar en l’empatia, en la resiliència, en l’esforç, en l’alegria i el dolor, en la felicitat i la frustració.
Otras voces de la comunidad educativa
ALBERT ARBÓS BERTRAN ALBERT ARBÓS BERTRAN
DEGÀ DE LA FACULTAT D'...
L'ensenyament ha d'alliberar la intel·ligència en...
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Si la família tria de debò, s'implica
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
JOAN GUÀRDIA OLMOS JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro

Más información