Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Bernabeu Farrús
Jordi Bernabeu Farrús
Psicòleg, educador i professor UVIC

Treballo com a psicòleg i educador d'adolescents i joves en el Servei de Salut Pública de l'Ajuntament de Granollers. Tant pel que fa a l'atenció personalitzada com la dinamització de projectes comunitaris. Paral·lelament, participo com a professor al Grau d'Educació Social de la Universitat de Vic.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La cerca de l'equilibri

-Entre persones, escoles i comunitat: escoles com a espais integrats, oberts i actius en els barris, municipis i pobles del país. Que integri els sabers, coneixements i oportunitats de l'entorn i que desenvolupi accions locals que donin a entreveure que la implicació és clau per l'interès comú. Que alhora comparteixi professionals de dins i fora de l'institució: que 'vegi passejar' els educadors, tècnics i d'altres professionals amb naturalitat i no només per evidenciar que hi ha problemes o certes necessitats. -En els projectes individuals i col•lectius: entendre cada persona com un recorregut individual que forma part d'un projecte col•lectiu. Que garanteixi la pertinença en un grup, context i projecte compartit. -Entre aptituds i actituds: dels coneixements que cal adquirir cal diferenciar per igual entre aquell conjunt de coneixements necessaris, i un conjunt de valors interioritzats, actituds i habilitats socials, capacitat crítica i experiències. Que integri la responsabilitat com a variable educativa i l'autonomia com a fi.
2

L'adaptació a l'entorn 2.0: aprenentatge social i en xarxa

El repte no és només adaptar-se a la revolució tecnològica, pel que fa a l'adquisició, dinamització i coneixement de tecnologies educatives, sinó sobretot pel que fa a les noves categories que conformen el marc de l'educació i aprenentatge -social-: un aprenentatge que s'allarga molt més enllà de l'horari i itinerari acadèmics, en un context d'interconnexió permanent (xarxa que inclou diversos agents); amb informació abundant; que es complementa entre l'espai físic i digital; i que genera coneixement a partir de l'experimentació, participació, producció i creació col•lectiva.
3

La dimensió social

Cal preservar una idea d'educació que prioritzi la construcció d'oportunitats, la integració i que no ajudi a reproduir les desigualtats socials existents. Que no perdi de vista la seva funció social, entre tants discursos referents a l'eficàcia, excel•lència, emprenedoria i resultats.
Otras voces de la comunidad educativa
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Marina Sambola Palau Marina Sambola Palau
Mestra
La mirada
M Luisa Bossolasco M Luisa Bossolasco
Psicopedagoga
Que se puede enseñar la autodisciplina
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.

Más información