Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jaume Francesch Subirana
Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO (associació catalana de psicopedagogia i orientació)
Sóc psicòleg de formació i psicopedagog de professió, he participat en el món dels moviments associatius lligats a l'escola m'interessen les propostes lligades als valors comunitaris i poc o gens aquelles que justifiquen o potencien l'individualisme. M'agrada estimar i ser estimat i per mi l'altre és fonamental per poder viure.

Les tres coses que he après

1

Compartir

La meva escola, era un lloc on compartir es feia necessari per superar les dificultats del moment, compartir els jocs, els materials i fins i tot els aliments.
2

Respectar

No es podia compartir,sense respectar, sense considerar l'altre com un del grup, de la colla. No es podia respectar sense compartir, sense conèixer,sense estimar. Calia que tots tinguéssim una mirada comú per sortir de l'ensurt.
3

Aprendre a aprendre

Quant la llengua era maltractada, vàrem aprendre a considerar-la en les nostres relacions en les nostres comunicacions. Fèiem servir les nostres habilitats i capacitats per construir un entorn en el qual parlar i aprendre a parlar. Entre tots érem conscients del que ens servia i ens era útil i del que no calia. Fins i tot sense saber-ho avaluàvem.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Xavi Geis Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Carles Monereo Font Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió

Més informació