Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Rafael Ruiz de Gauna Torres
Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions Institucionals i Formació - Estudis Fundació Pere Tarrés

Sóc llicènciat en Biologia, PMD per ESADE. Monitor i director d'activitats de lleure infantil i juvenil , i diplomat en amimació sociocultural. Crec en el potencial de l'educació, i especialment en el lleure i l'acció social, per al creixement de les persones i per a la transformació social. Intento contribuir al desenvolupament comunitari, i a l'enfortiment de la iniciativa social amb la meva participació a moltes organitzacions de segon i tercer nivell.

 

Les tres coses que he après

1

El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats dels infants

En un moment d'increment de les desigualtats socials, és imprescindible repensar els nostres sistemes de benestar per a garantir la igualtat d'oportunitats de la infància, a fi que el seu naixement no condicioni inexorablement la seva vida. En aquest sentit, tot i les dificultats del món escolar i del compromís de molts mestres, és imprescindible potenciar l'accessibilitat als espais de lleure, per a afavorir el desenvolupament dels nois i noies. Es fora de l'aula on hi ha important inequitats, com ara les tic, els idiomes, el reforç escolar, o el desenvolupament de competències clau per a la vida personal i professional. Per això cal potenciar l'educació no formal, un espai privilegiat de relacions interpersonals, de capacitació en capacitats com el treball en equip, la iniciativa, la responsabilitat, ...
2

L'afecte és clau en l'educació

Certament l'educació té una part de tecnologia, de metodologia per a poder atendre i fer crèixer les persones. Ara bé, més enllà d'uns certs coneixements bàsics, és determinant l'afecte i l'exemplaritat dels educadors envers els infants. A la nostra trajectòria vital recordem aquells mestres, que amb passió, testimoni, i coherència ens han fet arribar la confiança, la tendresa i la convicció en les nostres capacitats, I no només de paraula, sinó amb signes d'afecte, amb expressions ben vives.
3

La comunitat i l'entorn eduquen

No som éssers aillats, Vivim en societat i en un entorn que ens limita i ens possibilitat. Aquesta va ser una de les intucions dels moviments pedagògics, i de les primeres colònies. Aporfitar un entorn diferent per a potenciar els infants. les escoles no poden ser centres desvinculats de l'entorn, han de ser agents de canvi i de lligam amb la comunitat. I han de poder treballar l'entorn diferent i canviant per a potenciar l'educació.
Altres veus de la comunitat educativa
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Jheysson Salas Velandia Jheysson Salas Velandia
Estudiant i Activista Estudiantil
Gratuidad y Calidad son posibles
Xavier Besalú Costa
Professor de Pedagogia a la...
La relació personal és important
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació
Marc Alcaraz Diez Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Les emocions són irrenunciables
Nàdia Grau Andrés Nàdia Grau Andrés
Correctora i traductora
Respecte

Més informació