Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Júlia Masip Serra
Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials. Ajuntament de BCN

Lda  en Psicologia a l'Autònoma de Barcelona l'any 1983.

Especialitzada en Psicologia Social y Comunitària. Màster en teràpia familiar, per l'Escola Sistèmica de Sant Pau. UAB.

Des del 1988, trabllo com a psicòloga de base a SSBàsics de l'AJuntament de Bcn. Fent suport a l'equip, atenent famílies, formant grups i creant projectes  de prevenció comunitària.

Amb els anys m'he anat especialitzant  en violència de gènere, la població atesa des de SS és altament femenina.

També hem creat conjuntament amb l'EAP un projecte preventiu de primera infància, amb material de joc per compartir en tallers amb les famílies de 4 a 8 anys.

grupas amb adolescents i els seus pares, a més d'un grup per a pares i mares que els sues fills els agreedeixen.

He escrit articles sobre aquest temes i també coautora d'un llibre " Intervención grupal en violencia sexista" Ed Herder.  

The three things I’ve learned

1

Importància de la transmissió/herència familiar

La influència de la família en l'educació es d'alta importància. A tots nivells, de valors, afectiva, cultural, conceptual y social.. La dificultat més gran és introduir nous valors i el canvi vers els antics que són negatius. Cal un treball de reflexió, d'aprofundiment per incitar i motivar a la millora i al canvi voluntàri.
2

El treball a partir del dolor i la tristor

Amb els anys d'experiència he vist molts-nens-es patint, tristos i sense saber què fer . El dibuix, el joc, la paraula són element indispensables per compartir sentiments i crèixer. Poder sortir del malestar ajuda a crèixer y a superar traumes. L'enfortiment és un element innat que ens empenyem en destruir.
3

Compartir projectes comunitàris i creatius.

Projectes de prevenció, compartits amb la població diana. Nenes i joves i dones que pateixen o han patit maltractaments sexistes i que poden participar en tallers, en grups, fan que la feina sigui més lleugera, més àgil i sobretot més creativa.
Other voices from the educational community
Oscar Martínez Rivera Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere...
Capacitat resilient de les persones
María del Rosario Comerón Mateos María del Rosario Comerón Mateos
Maestra
El conocimiento se construye compartiendo
Paqui Martí del Peral Paqui Martí del Peral
Administrativa
Colaboración
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts
Natàlia Gomà Argilaga Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Disseny d’una política pública de proximitat des de les...
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones

More information