Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Júlia Masip Serra
Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials. Ajuntament de BCN

Lda  en Psicologia a l'Autònoma de Barcelona l'any 1983.

Especialitzada en Psicologia Social y Comunitària. Màster en teràpia familiar, per l'Escola Sistèmica de Sant Pau. UAB.

Des del 1988, trabllo com a psicòloga de base a SSBàsics de l'AJuntament de Bcn. Fent suport a l'equip, atenent famílies, formant grups i creant projectes  de prevenció comunitària.

Amb els anys m'he anat especialitzant  en violència de gènere, la població atesa des de SS és altament femenina.

També hem creat conjuntament amb l'EAP un projecte preventiu de primera infància, amb material de joc per compartir en tallers amb les famílies de 4 a 8 anys.

grupas amb adolescents i els seus pares, a més d'un grup per a pares i mares que els sues fills els agreedeixen.

He escrit articles sobre aquest temes i també coautora d'un llibre " Intervención grupal en violencia sexista" Ed Herder.  

The three things I’ve learned

1

Importància de la transmissió/herència familiar

La influència de la família en l'educació es d'alta importància. A tots nivells, de valors, afectiva, cultural, conceptual y social.. La dificultat més gran és introduir nous valors i el canvi vers els antics que són negatius. Cal un treball de reflexió, d'aprofundiment per incitar i motivar a la millora i al canvi voluntàri.
2

El treball a partir del dolor i la tristor

Amb els anys d'experiència he vist molts-nens-es patint, tristos i sense saber què fer . El dibuix, el joc, la paraula són element indispensables per compartir sentiments i crèixer. Poder sortir del malestar ajuda a crèixer y a superar traumes. L'enfortiment és un element innat que ens empenyem en destruir.
3

Compartir projectes comunitàris i creatius.

Projectes de prevenció, compartits amb la població diana. Nenes i joves i dones que pateixen o han patit maltractaments sexistes i que poden participar en tallers, en grups, fan que la feina sigui més lleugera, més àgil i sobretot més creativa.
Other voices from the educational community
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
Salvador Macipe Cosa Salvador Macipe Cosa
Asesor TIC Administración Educativa
¿Dónde esta Wally...?
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Ramon Benet Franch Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor

More information