Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Júlia Masip Serra
Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials. Ajuntament de BCN

Lda  en Psicologia a l'Autònoma de Barcelona l'any 1983.

Especialitzada en Psicologia Social y Comunitària. Màster en teràpia familiar, per l'Escola Sistèmica de Sant Pau. UAB.

Des del 1988, trabllo com a psicòloga de base a SSBàsics de l'AJuntament de Bcn. Fent suport a l'equip, atenent famílies, formant grups i creant projectes  de prevenció comunitària.

Amb els anys m'he anat especialitzant  en violència de gènere, la població atesa des de SS és altament femenina.

També hem creat conjuntament amb l'EAP un projecte preventiu de primera infància, amb material de joc per compartir en tallers amb les famílies de 4 a 8 anys.

grupas amb adolescents i els seus pares, a més d'un grup per a pares i mares que els sues fills els agreedeixen.

He escrit articles sobre aquest temes i també coautora d'un llibre " Intervención grupal en violencia sexista" Ed Herder.  

Las 3 cosas que he aprendido

1

Importància de la transmissió/herència familiar

La influència de la família en l'educació es d'alta importància. A tots nivells, de valors, afectiva, cultural, conceptual y social.. La dificultat més gran és introduir nous valors i el canvi vers els antics que són negatius. Cal un treball de reflexió, d'aprofundiment per incitar i motivar a la millora i al canvi voluntàri.
2

El treball a partir del dolor i la tristor

Amb els anys d'experiència he vist molts-nens-es patint, tristos i sense saber què fer . El dibuix, el joc, la paraula són element indispensables per compartir sentiments i crèixer. Poder sortir del malestar ajuda a crèixer y a superar traumes. L'enfortiment és un element innat que ens empenyem en destruir.
3

Compartir projectes comunitàris i creatius.

Projectes de prevenció, compartits amb la població diana. Nenes i joves i dones que pateixen o han patit maltractaments sexistes i que poden participar en tallers, en grups, fan que la feina sigui més lleugera, més àgil i sobretot més creativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
Òscar Montes i Esteve Òscar Montes i Esteve
Informàtic
Implicació de les famílies
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Jordi Carmona Espinosa Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés...
Diga’m com avalues i et diré qui ets
Montserrat Pedreira Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació...
Compromís

Más información