Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Júlia Masip Serra
Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials. Ajuntament de BCN

Lda  en Psicologia a l'Autònoma de Barcelona l'any 1983.

Especialitzada en Psicologia Social y Comunitària. Màster en teràpia familiar, per l'Escola Sistèmica de Sant Pau. UAB.

Des del 1988, trabllo com a psicòloga de base a SSBàsics de l'AJuntament de Bcn. Fent suport a l'equip, atenent famílies, formant grups i creant projectes  de prevenció comunitària.

Amb els anys m'he anat especialitzant  en violència de gènere, la població atesa des de SS és altament femenina.

També hem creat conjuntament amb l'EAP un projecte preventiu de primera infància, amb material de joc per compartir en tallers amb les famílies de 4 a 8 anys.

grupas amb adolescents i els seus pares, a més d'un grup per a pares i mares que els sues fills els agreedeixen.

He escrit articles sobre aquest temes i també coautora d'un llibre " Intervención grupal en violencia sexista" Ed Herder.  

Las 3 cosas que he aprendido

1

Importància de la transmissió/herència familiar

La influència de la família en l'educació es d'alta importància. A tots nivells, de valors, afectiva, cultural, conceptual y social.. La dificultat més gran és introduir nous valors i el canvi vers els antics que són negatius. Cal un treball de reflexió, d'aprofundiment per incitar i motivar a la millora i al canvi voluntàri.
2

El treball a partir del dolor i la tristor

Amb els anys d'experiència he vist molts-nens-es patint, tristos i sense saber què fer . El dibuix, el joc, la paraula són element indispensables per compartir sentiments i crèixer. Poder sortir del malestar ajuda a crèixer y a superar traumes. L'enfortiment és un element innat que ens empenyem en destruir.
3

Compartir projectes comunitàris i creatius.

Projectes de prevenció, compartits amb la població diana. Nenes i joves i dones que pateixen o han patit maltractaments sexistes i que poden participar en tallers, en grups, fan que la feina sigui més lleugera, més àgil i sobretot més creativa.
Otras voces de la comunidad educativa
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Marta Olivella Pedrola Marta Olivella Pedrola
Tècnica del CTESC
Què vol dir educar? Educar vol dir ajudar a algú a créixer i a...
Immaculada Armadans Immaculada Armadans
Professora Agregada Departament...
L'educació ha de servir per gaudir de la vida i la...
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...

Más información