Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
M Núria Valls Molins
M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones Adultes i en gestió comunicativa

 Dedicada a la Formació d'Adults. Doctora en Filosofia i Cìències de l'Educació per la UB. La tesi doctoral, presentada l'any 2005,  es titula: Estudi dels aspectes comunicatius i socioculturals de l'Educació de Persones Adultes: Proposta d'organització basada en una Gestió Comunicativa. Interessada en la TAC ( Teoria de l 'acció comunicativa) de J. Habermas i en la Pedagogia de l'Alliberament de Paulo Freire, col·labora en diverses entitats educatives. Molt interessada en l'educació emocional, ha participat en diverses Jornades d'Educació Emocional, organitzades pel grup GROP i per l'ICE de la UB, presentant comunicacions. Interessada en l'educació i les noves tecnologies de la informació i de la comunicació, participa en el grup DIM ( Didàctica i Multimèdia) de la UAB.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Educar avui és fer ús de les TIC

Som al segle XXI i l'educació no pot estar al marge dels canvis tecnològics. L'ús de la pissarra digital interactiva (PDI) permet, no solament integrar les TIC a l'aula sinó també renovar la pràctica educativa. Aquesta renovació hauria de posar al centre del fet educatiu la participació dels educands en el seu propi procés educatiu.
2

La importància del treball per projectes en l'educació

El Projecte Educatiu dels centres, el Projecte educatiu de Ciutat, els projectes com a motor de la tasca docent a les aules...Si hi ha un projecte, tant a la comunitat educativa com a la pròpia aula, l'educació respon a una tasca comú, compartida, cooperativa, que és el verdader sentit de l'educació. El Projecte Educatiu, per ser efectiu, ha de respondre a la participació de la comunitat educativa, de la qual no en poden quedar exclosos els pares, mares, familiars, ja sigui organitzats a través de les AMPES o a través de les diferents Comissions obertes a la participació que haurien de funcionar en tot Projecte Educatiu.
3

La recerca, una eina clau en l'educació

Aprendre a aprendre, aprendre a investigar, augmentar les competències de l'alumnat, són les claus per a la pedagogia del segle XXI. Els i les alumnes han d'aprendre a desenvolupar-se en una societat globalitzada, una societat canviant, una societat on el coneixement és la seva riquesa i on "l'educació conté un tresor"( J.Delors). Per tal de fer realitat aquest tresor, és imprescindible que la recerca s'integri a les aules, que els i les alumnes treballin en grups de recerca sobre els temes proposats, que utilitzin les xarxes i que construeixin el seu propi saber, treballant de forma col·laborativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos

Más información