Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
M Núria Valls Molins
M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones Adultes i en gestió comunicativa

 Dedicada a la Formació d'Adults. Doctora en Filosofia i Cìències de l'Educació per la UB. La tesi doctoral, presentada l'any 2005,  es titula: Estudi dels aspectes comunicatius i socioculturals de l'Educació de Persones Adultes: Proposta d'organització basada en una Gestió Comunicativa. Interessada en la TAC ( Teoria de l 'acció comunicativa) de J. Habermas i en la Pedagogia de l'Alliberament de Paulo Freire, col·labora en diverses entitats educatives. Molt interessada en l'educació emocional, ha participat en diverses Jornades d'Educació Emocional, organitzades pel grup GROP i per l'ICE de la UB, presentant comunicacions. Interessada en l'educació i les noves tecnologies de la informació i de la comunicació, participa en el grup DIM ( Didàctica i Multimèdia) de la UAB.

Les tres coses que he après

1

Educar avui és fer ús de les TIC

Som al segle XXI i l'educació no pot estar al marge dels canvis tecnològics. L'ús de la pissarra digital interactiva (PDI) permet, no solament integrar les TIC a l'aula sinó també renovar la pràctica educativa. Aquesta renovació hauria de posar al centre del fet educatiu la participació dels educands en el seu propi procés educatiu.
2

La importància del treball per projectes en l'educació

El Projecte Educatiu dels centres, el Projecte educatiu de Ciutat, els projectes com a motor de la tasca docent a les aules...Si hi ha un projecte, tant a la comunitat educativa com a la pròpia aula, l'educació respon a una tasca comú, compartida, cooperativa, que és el verdader sentit de l'educació. El Projecte Educatiu, per ser efectiu, ha de respondre a la participació de la comunitat educativa, de la qual no en poden quedar exclosos els pares, mares, familiars, ja sigui organitzats a través de les AMPES o a través de les diferents Comissions obertes a la participació que haurien de funcionar en tot Projecte Educatiu.
3

La recerca, una eina clau en l'educació

Aprendre a aprendre, aprendre a investigar, augmentar les competències de l'alumnat, són les claus per a la pedagogia del segle XXI. Els i les alumnes han d'aprendre a desenvolupar-se en una societat globalitzada, una societat canviant, una societat on el coneixement és la seva riquesa i on "l'educació conté un tresor"( J.Delors). Per tal de fer realitat aquest tresor, és imprescindible que la recerca s'integri a les aules, que els i les alumnes treballin en grups de recerca sobre els temes proposats, que utilitzin les xarxes i que construeixin el seu propi saber, treballant de forma col·laborativa.
Altres veus de la comunitat educativa
Alba Molas Rifà Alba Molas Rifà
Empresaria i Directora/Gerent de...
L'educació és basica pel nostre país
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Cristina Gutiérrez Lestón Cristina Gutiérrez Lestón
codirectora de La Granja Escola de...
Els nens són l'essencia de l'humanitat
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Elvira Borrell Closa Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

Més informació