Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
M Núria Valls Molins
M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones Adultes i en gestió comunicativa

 Dedicada a la Formació d'Adults. Doctora en Filosofia i Cìències de l'Educació per la UB. La tesi doctoral, presentada l'any 2005,  es titula: Estudi dels aspectes comunicatius i socioculturals de l'Educació de Persones Adultes: Proposta d'organització basada en una Gestió Comunicativa. Interessada en la TAC ( Teoria de l 'acció comunicativa) de J. Habermas i en la Pedagogia de l'Alliberament de Paulo Freire, col·labora en diverses entitats educatives. Molt interessada en l'educació emocional, ha participat en diverses Jornades d'Educació Emocional, organitzades pel grup GROP i per l'ICE de la UB, presentant comunicacions. Interessada en l'educació i les noves tecnologies de la informació i de la comunicació, participa en el grup DIM ( Didàctica i Multimèdia) de la UAB.

Les tres coses que he après

1

Educar avui és fer ús de les TIC

Som al segle XXI i l'educació no pot estar al marge dels canvis tecnològics. L'ús de la pissarra digital interactiva (PDI) permet, no solament integrar les TIC a l'aula sinó també renovar la pràctica educativa. Aquesta renovació hauria de posar al centre del fet educatiu la participació dels educands en el seu propi procés educatiu.
2

La importància del treball per projectes en l'educació

El Projecte Educatiu dels centres, el Projecte educatiu de Ciutat, els projectes com a motor de la tasca docent a les aules...Si hi ha un projecte, tant a la comunitat educativa com a la pròpia aula, l'educació respon a una tasca comú, compartida, cooperativa, que és el verdader sentit de l'educació. El Projecte Educatiu, per ser efectiu, ha de respondre a la participació de la comunitat educativa, de la qual no en poden quedar exclosos els pares, mares, familiars, ja sigui organitzats a través de les AMPES o a través de les diferents Comissions obertes a la participació que haurien de funcionar en tot Projecte Educatiu.
3

La recerca, una eina clau en l'educació

Aprendre a aprendre, aprendre a investigar, augmentar les competències de l'alumnat, són les claus per a la pedagogia del segle XXI. Els i les alumnes han d'aprendre a desenvolupar-se en una societat globalitzada, una societat canviant, una societat on el coneixement és la seva riquesa i on "l'educació conté un tresor"( J.Delors). Per tal de fer realitat aquest tresor, és imprescindible que la recerca s'integri a les aules, que els i les alumnes treballin en grups de recerca sobre els temes proposats, que utilitzin les xarxes i que construeixin el seu propi saber, treballant de forma col·laborativa.
Altres veus de la comunitat educativa
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Nélida Zaitegi de Miguel Nélida Zaitegi de Miguel
Maestra, pedagoga e Inspectora de...
EDUCAR ES ENSEÑAR A SER BUENA PERSONA, BUENA CIUDADANA Y BUENA...
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Román Castro Alcaide Román Castro Alcaide
Professor d'universitat
Entusiasme

Més informació