Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Xavier de la Vega Gómez
Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària

Sóc professor de ciències des de l'any 1989. He combinat aquesta tasca amb les tasques de Direcció des de fa 20 anys, on he exercit aquest càrrec i el de sotsdirector en 3 centres de Barcelona. La meva formació ha estat multidisciplinar i he incorporat visions àmplies que han cercat apropar-me des de moltes òptiques diferentes a la meva tasca docent, que per cert realitzo amb passió.

Les tres coses que he après

1

Una emoció un aprenentatge

Sense moure les emocions és difícil que és doni l'aprenentatge. Caldria apuntar més be en les emocions que es generen ja que no totes afavoreixen l'aprenentatge positiu i significatiu. I per la mateixa raó algunes El sentit de la frase potser no és tan bidireccional per al món de l'educació.
2

Crea l'entorn i creares les oportunitats

Els elements que regulen l'ensenyament i l'aprenentatge no són només instrumentals o procedimentals. L'entorn permet generar una predisposició, una dinàmica, uns processos, que faculten les possibilitats docents. Els elements de l'aula haurien de ser tractats des d'un inici. Això comporta plantejaments que permetin per exemple crear edificis-escoles "intel·ligents" on el disseny ja contempla aquestes opcions, o bé actuar sobre el disseny de les aules o els elements presents associant-los en el projecte educatiu.
3

La formació del docent és esencial

La formació del docent hauria de contemplar-se amb serietat si és vol canviar l'enfocament i la direcció de cap a on anem. Els docents de quasi totes les etapes, i especialment de secundària, haurien de rebre una formació real de capacitació. Hem millorat en aquest punt però crec, des del meu punt de vista, que no hem posat les condicions i exigències necessàries per optar per un model de qualitat. Aquesta formació ha de ser àmplia i cercar també elements més innovadors, com la capacitat comunicativa i expressiva, la generació de la creativitat, la experimentació, les habilitats comunicatives i socials, ...
Altres veus de la comunitat educativa
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Ferran Castellarnau Fort Ferran Castellarnau Fort
Educador
Vivencial
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar

Més informació