Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Xavier de la Vega Gómez
Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària

Sóc professor de ciències des de l'any 1989. He combinat aquesta tasca amb les tasques de Direcció des de fa 20 anys, on he exercit aquest càrrec i el de sotsdirector en 3 centres de Barcelona. La meva formació ha estat multidisciplinar i he incorporat visions àmplies que han cercat apropar-me des de moltes òptiques diferentes a la meva tasca docent, que per cert realitzo amb passió.

The three things I’ve learned

1

Una emoció un aprenentatge

Sense moure les emocions és difícil que és doni l'aprenentatge. Caldria apuntar més be en les emocions que es generen ja que no totes afavoreixen l'aprenentatge positiu i significatiu. I per la mateixa raó algunes El sentit de la frase potser no és tan bidireccional per al món de l'educació.
2

Crea l'entorn i creares les oportunitats

Els elements que regulen l'ensenyament i l'aprenentatge no són només instrumentals o procedimentals. L'entorn permet generar una predisposició, una dinàmica, uns processos, que faculten les possibilitats docents. Els elements de l'aula haurien de ser tractats des d'un inici. Això comporta plantejaments que permetin per exemple crear edificis-escoles "intel·ligents" on el disseny ja contempla aquestes opcions, o bé actuar sobre el disseny de les aules o els elements presents associant-los en el projecte educatiu.
3

La formació del docent és esencial

La formació del docent hauria de contemplar-se amb serietat si és vol canviar l'enfocament i la direcció de cap a on anem. Els docents de quasi totes les etapes, i especialment de secundària, haurien de rebre una formació real de capacitació. Hem millorat en aquest punt però crec, des del meu punt de vista, que no hem posat les condicions i exigències necessàries per optar per un model de qualitat. Aquesta formació ha de ser àmplia i cercar també elements més innovadors, com la capacitat comunicativa i expressiva, la generació de la creativitat, la experimentació, les habilitats comunicatives i socials, ...
Other voices from the educational community
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Xus López-Arenas Montes Xus López-Arenas Montes
Educadora Social
La comunitat educativa també som els pares i mares
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Maria Carme Boqué Torremorell Maria Carme Boqué Torremorell
Professora titular dels graus en...
L’aventura d'aprendre

More information