Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Mª Victòria Gómez Serés
Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de Pedagogs de Catalunya

Doctora en Pedagogia per la Universitat de Lleida, la meva tesi  està centrada en la professionalització docent a través de la competència reflexiva.

Des de fa trenta anys em dedico a la docència a Secundària, i darrerament la compagino amb la docència a la Universitat com consultora en el Màster de Secundària a la UOC.

Porto a terme activitats de formació permanent del professorat especialment en l'àmbit de les Competències Bàsiques, les competències en l’àmbit de l’Educació Superior i les Competències docents.

Participo en projectes de recerca  i de formació de docent a Espanya i a Amèrica Central basats en la  professionalització docent a través del desenvolupament de la Competència reflexiva, tema de la meva tesis doctoral.

Sóc co-fundadora i directiva de la plataforma internacional practicareflexiva.pro i vocal del Col·legi de Pedagogs de Catalunya on coordino el grup de treball Pedagogia i Escola.

El meu hobby és la orientació familiar i imparteixo programes basats en la metodologia del cas. 

The three things I’ve learned

1

Acompanyament

Els alumnes comprenen la informació que se'ls presenta de manera diferent, així doncs constatar i acceptar la diversitat d'alumnes que omplen les nostres aules m'ha portat a respectar el ritme d'aprenentatge de cada un per tal d'adequar els diferents coneixements. Aquesta adequació comporta un acompanyament en el procés.
2

Metodologies actives

Els alumnes difereixen en la manera d'aprendre per això cal oferir opcions àmplies que reflecteixin els seus interessos així com estratègies per afrontar tasques que els permetin expressar i demostrar el que saben i aprenen. L'alumne ha de ser l'artífex del procés d'aprenentatge.
3

Avaluació autèntica

No és suficient transformar les metodologies sinó que cal aplicar un nou tipus d'avaluació basada en les evidències d'aprenentatge. L'avaluació autèntica es aquella que ens permet recopilar informació sobre l'aprenentatge de l'alumne i el seu progrés. És indagar què sap, què és capaç de fer i sobretot de demostrar de diferents maneres. Això implica utilitzar mètodes diferents als d'un examen que no queda pas exclòs.
Other voices from the educational community
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
JOAN GUÀRDIA OLMOS JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Neus Agut Horna Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la...
La màgia
Juli Palou Sangrà Juli Palou Sangrà
Professor Titular Universitat...
Entorns i persones
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

More information