Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mª Victòria Gómez Serés
Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de Pedagogs de Catalunya

Doctora en Pedagogia per la Universitat de Lleida, la meva tesi  està centrada en la professionalització docent a través de la competència reflexiva.

Des de fa trenta anys em dedico a la docència a Secundària, i darrerament la compagino amb la docència a la Universitat com consultora en el Màster de Secundària a la UOC.

Porto a terme activitats de formació permanent del professorat especialment en l'àmbit de les Competències Bàsiques, les competències en l’àmbit de l’Educació Superior i les Competències docents.

Participo en projectes de recerca  i de formació de docent a Espanya i a Amèrica Central basats en la  professionalització docent a través del desenvolupament de la Competència reflexiva, tema de la meva tesis doctoral.

Sóc co-fundadora i directiva de la plataforma internacional practicareflexiva.pro i vocal del Col·legi de Pedagogs de Catalunya on coordino el grup de treball Pedagogia i Escola.

El meu hobby és la orientació familiar i imparteixo programes basats en la metodologia del cas. 

Las 3 cosas que he aprendido

1

Acompanyament

Els alumnes comprenen la informació que se'ls presenta de manera diferent, així doncs constatar i acceptar la diversitat d'alumnes que omplen les nostres aules m'ha portat a respectar el ritme d'aprenentatge de cada un per tal d'adequar els diferents coneixements. Aquesta adequació comporta un acompanyament en el procés.
2

Metodologies actives

Els alumnes difereixen en la manera d'aprendre per això cal oferir opcions àmplies que reflecteixin els seus interessos així com estratègies per afrontar tasques que els permetin expressar i demostrar el que saben i aprenen. L'alumne ha de ser l'artífex del procés d'aprenentatge.
3

Avaluació autèntica

No és suficient transformar les metodologies sinó que cal aplicar un nou tipus d'avaluació basada en les evidències d'aprenentatge. L'avaluació autèntica es aquella que ens permet recopilar informació sobre l'aprenentatge de l'alumne i el seu progrés. És indagar què sap, què és capaç de fer i sobretot de demostrar de diferents maneres. Això implica utilitzar mètodes diferents als d'un examen que no queda pas exclòs.
Otras voces de la comunidad educativa
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Emili Avilés Cutillas Emili Avilés Cutillas
Mestre de Primària
Família i escola, claus de la millora de la societat
Juan Sánchez-Enciso Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor
Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està...
Lola Abelló Planas Lola Abelló Planas
Ex presidenta de la CEAPA,...
L'educació està en la proximitat
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
Ricard Coma Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat

Más información