Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Joan Canimas Brugué
Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada a l'acció Social, psicoeducativa i sociosanitària

Treballo a l'Observatori d'ètica aplicada a l'acció social, psicoeducativa i sociosanitària. Sóc professor associat de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG), i consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També sóc membre del Comitè d'Ètica Aplicada dels Serveis Socials de Catalunya, del Comitè d'Ètica de Recerca Clínica de l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS) i del Comitè d'Ètica Assistencial d'aquesta institució.

The three things I’ve learned

1

De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

Jean-François Lyotard i Iván Illich van encertar en dir que la formació i l'educació se separarien, que l'educació en general i el sistema escolar en particular deixarien de ser la utopia humanista, i que la formació adquiriria una omnipresència mercantil. I en una època en què això és un fet constatable, alguns s'entesten a llegir encara la mateixa plana!
2

La neuroeducació i la total responsabilitat humana

D’aquí un temps potser diran: “Es van apropiar de la possibilitat de fer-se tal com volien, i en van dir educació, però no aconseguien desempallegar-se del tot de l’encara més antiga criança. Durant mil·lennis van intentar construir l'ésser humà a través del costum i el llenguatge, i pares i educadors s'hi apropaven amb mimesis i invocacions. Moltes de les coses que no aconseguien tocar, en deien llibertat i, aleshores, deixaven que la persona hi dansés solitària. Però iniciada aquesta senda, era només qüestió de temps per a l’enginyeria genètica, la neuroeducació i, al capdavall, la total responsabilitat humana."
3

Ciència, tecnologia, ètica i estètica

Amb la saviesa de les ciències i les tècniques no n'hi ha prou per viure. Tampoc amb la configuració virtuosa del caràcter. Som un projecte obert i podem fer de la vida una obra d'art o un infern. Al capdavall, per tant, és una qüestió d'ètica i estètica.
Other voices from the educational community
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Xus López-Arenas Montes Xus López-Arenas Montes
Educadora Social
La comunitat educativa també som els pares i mares
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
Ferran Castellarnau Fort Ferran Castellarnau Fort
Educador
Vivencial
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...

More information