Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Joan Canimas Brugué
Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada a l'acció Social, psicoeducativa i sociosanitària

Treballo a l'Observatori d'ètica aplicada a l'acció social, psicoeducativa i sociosanitària. Sóc professor associat de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG), i consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També sóc membre del Comitè d'Ètica Aplicada dels Serveis Socials de Catalunya, del Comitè d'Ètica de Recerca Clínica de l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS) i del Comitè d'Ètica Assistencial d'aquesta institució.

The three things I’ve learned

1

De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

Jean-François Lyotard i Iván Illich van encertar en dir que la formació i l'educació se separarien, que l'educació en general i el sistema escolar en particular deixarien de ser la utopia humanista, i que la formació adquiriria una omnipresència mercantil. I en una època en què això és un fet constatable, alguns s'entesten a llegir encara la mateixa plana!
2

La neuroeducació i la total responsabilitat humana

D’aquí un temps potser diran: “Es van apropiar de la possibilitat de fer-se tal com volien, i en van dir educació, però no aconseguien desempallegar-se del tot de l’encara més antiga criança. Durant mil·lennis van intentar construir l'ésser humà a través del costum i el llenguatge, i pares i educadors s'hi apropaven amb mimesis i invocacions. Moltes de les coses que no aconseguien tocar, en deien llibertat i, aleshores, deixaven que la persona hi dansés solitària. Però iniciada aquesta senda, era només qüestió de temps per a l’enginyeria genètica, la neuroeducació i, al capdavall, la total responsabilitat humana."
3

Ciència, tecnologia, ètica i estètica

Amb la saviesa de les ciències i les tècniques no n'hi ha prou per viure. Tampoc amb la configuració virtuosa del caràcter. Som un projecte obert i podem fer de la vida una obra d'art o un infern. Al capdavall, per tant, és una qüestió d'ètica i estètica.
Other voices from the educational community
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Pere Arcas Blanch Pere Arcas Blanch
Cap de projectes d'...
L'Educació té molt a veure amb la superació de pors
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Elvira Borrell Closa Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Ramon Terrassa i Cusí Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció...
El sentit de comunitat.

More information