Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Canimas Brugué
Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada a l'acció Social, psicoeducativa i sociosanitària

Treballo a l'Observatori d'ètica aplicada a l'acció social, psicoeducativa i sociosanitària. Sóc professor associat de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG), i consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També sóc membre del Comitè d'Ètica Aplicada dels Serveis Socials de Catalunya, del Comitè d'Ètica de Recerca Clínica de l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS) i del Comitè d'Ètica Assistencial d'aquesta institució.

Les tres coses que he après

1

De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

Jean-François Lyotard i Iván Illich van encertar en dir que la formació i l'educació se separarien, que l'educació en general i el sistema escolar en particular deixarien de ser la utopia humanista, i que la formació adquiriria una omnipresència mercantil. I en una època en què això és un fet constatable, alguns s'entesten a llegir encara la mateixa plana!
2

La neuroeducació i la total responsabilitat humana

D’aquí un temps potser diran: “Es van apropiar de la possibilitat de fer-se tal com volien, i en van dir educació, però no aconseguien desempallegar-se del tot de l’encara més antiga criança. Durant mil·lennis van intentar construir l'ésser humà a través del costum i el llenguatge, i pares i educadors s'hi apropaven amb mimesis i invocacions. Moltes de les coses que no aconseguien tocar, en deien llibertat i, aleshores, deixaven que la persona hi dansés solitària. Però iniciada aquesta senda, era només qüestió de temps per a l’enginyeria genètica, la neuroeducació i, al capdavall, la total responsabilitat humana."
3

Ciència, tecnologia, ètica i estètica

Amb la saviesa de les ciències i les tècniques no n'hi ha prou per viure. Tampoc amb la configuració virtuosa del caràcter. Som un projecte obert i podem fer de la vida una obra d'art o un infern. Al capdavall, per tant, és una qüestió d'ètica i estètica.
Altres veus de la comunitat educativa
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
Salvador Macipe Cosa Salvador Macipe Cosa
Asesor TIC Administración Educativa
¿Dónde esta Wally...?
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP

Més informació