Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Canimas Brugué
Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada a l'acció Social, psicoeducativa i sociosanitària

Treballo a l'Observatori d'ètica aplicada a l'acció social, psicoeducativa i sociosanitària. Sóc professor associat de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG), i consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). També sóc membre del Comitè d'Ètica Aplicada dels Serveis Socials de Catalunya, del Comitè d'Ètica de Recerca Clínica de l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS) i del Comitè d'Ètica Assistencial d'aquesta institució.

Las 3 cosas que he aprendido

1

De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

Jean-François Lyotard i Iván Illich van encertar en dir que la formació i l'educació se separarien, que l'educació en general i el sistema escolar en particular deixarien de ser la utopia humanista, i que la formació adquiriria una omnipresència mercantil. I en una època en què això és un fet constatable, alguns s'entesten a llegir encara la mateixa plana!
2

La neuroeducació i la total responsabilitat humana

D’aquí un temps potser diran: “Es van apropiar de la possibilitat de fer-se tal com volien, i en van dir educació, però no aconseguien desempallegar-se del tot de l’encara més antiga criança. Durant mil·lennis van intentar construir l'ésser humà a través del costum i el llenguatge, i pares i educadors s'hi apropaven amb mimesis i invocacions. Moltes de les coses que no aconseguien tocar, en deien llibertat i, aleshores, deixaven que la persona hi dansés solitària. Però iniciada aquesta senda, era només qüestió de temps per a l’enginyeria genètica, la neuroeducació i, al capdavall, la total responsabilitat humana."
3

Ciència, tecnologia, ètica i estètica

Amb la saviesa de les ciències i les tècniques no n'hi ha prou per viure. Tampoc amb la configuració virtuosa del caràcter. Som un projecte obert i podem fer de la vida una obra d'art o un infern. Al capdavall, per tant, és una qüestió d'ètica i estètica.
Otras voces de la comunidad educativa
Immaculada Armadans Immaculada Armadans
Professora Agregada Departament...
L'educació ha de servir per gaudir de la vida i la...
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
John Bosco Rutishisha John Bosco Rutishisha
POLICE TRAINER
RESOURCEFUL
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible

Más información