Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Maria Guinovart i Ferrero
Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
Mestre i llicenciat en Geografia i Història. 30 anys de mestre.

Les tres coses que he après

1

La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.

Crec que és fonamental la manera com fem sentir als nostres alumnes. No podem construir cap aprenentatge si no hi ha una sòlida base afectiva entre el missatger i el receptor. La importància i el treball de creixement personal entre mestre i alumnes fa que els resultats siguin òptims, en primer lloc en l' àmbit l humà que és el que més important i després acadèmic.
2

El treballar els valors emocionalment

Els valors positius ens ajuden a viure millor i a donar un sentit a la nostra existència, però aquests valors han de tenir sentit per als nostres alumnes en el dia a dia , els han d'emocionar i els han de viure com a propis. Res millor que estar atents a l'aula i observarem quantitat de situacions que cal enmarcar-les i treballar-les. En canvi , si no hi estem atents, ens passaran per alt i perdérem oportunitats per créixer tots plegats com a persones
3

El treball de les emocions ha d'amarar qualsevol tasca pedagògica

Treballar les emocions, vol dir fer gaudir a les nostres criatures, intentant que les seves tasques tinguin sentit , que es trobin involucrades en el seu aprenentatge.,que les seves feines no siguin avorrides, que l'humor estigui pertot arreu, que puguin modificar aspectes del dia a dia, que la classe la fem tots i totes , i això sí sense trampes per part de l'adult
Altres veus de la comunitat educativa
Ismael Peña-López Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta...
L'ofici d'aprendre
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Rosa M. Falgàs Casanovas Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació...
Despertar la curiositat
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida
Jordi Domènech Casal Jordi Domènech Casal
Professor de Secundària i formador...
Fer més potent el sentit comú, no substituir-lo
Jordi Puig Voltas Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC....
L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de...
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...

Més informació