Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Màrius Martínez Muñoz
Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació Professional UAB

Pedagog, Doctor en Ciències de l'Educació, he estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació, membre del Consell Escolar de Catalunya (president de la comissió que va fer els dictàmens de l'avantprojecte i del projecte de llei d'educació de catalunya), 20 anys a la universitat, 15 anys treballant amb comunitats d'aprenentatge, col·laborant amb la FJB, l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, la DIBA, el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Recerco sobre Orientació Professional i transicions (Efectivitat i Impacte del Campus Ítaca -UAB; Avaluació del Programa Límits - Departament de Justícia; l'Orientació a Catalunya - FJB - ICE-UAB; Orientació i inserció dels joves a Catalunya - Recercaixa'2012).

Les tres coses que he après

1

L'èmfasi en l'aprenentatge

Tots els i les professionals de l'educació donem sentit a la nostra feina en la mesura que generem oportunitats d'aprenentatge. Possibilitem més i millors aprenentatges per a tothom i aprenem també en aquest procés. Només així es legitima i s'entén la nostra feina. Aquests processos són sempre interactius i multidireccionals, essencialment vehiculats a través del diàleg.
2

El poder de les xarxes

Encara que sigui un concepte que s'ha desvirtuat, segueix essent clau en la societat del coneixement. Generar coneixement i compartir-lo a través de xarxes professionals, educatives, comunitàries, territorials o virtuals empodera totes les persones. Les xarxes són una nova oportunitat per a lluitar contra l'exclusió.
3

Escriure en educació i superar la tradició oral

Les innovacions, els projectes, les idees, les aportacions cal escriure-les. Massa sovint la pressió del dia a dia dificulta que els equips, les comunitats, els centres educatius, puguin documentar allò que fan. Escriure allò que es fa, allò que es projecta és un mecanisme valuós per a no perdre pràctiques de referència, per a no perdre talent i coneixement, per fer més sostenibles els projectes i no sustentar-los en persones concretes. Aquests escrits esdevenen també relats d'allò que s'ha construit i autèntica documentació educativa que fa més transparent i sostenible la tasca educativa.
Altres veus de la comunitat educativa
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Roger Llopart Alari Roger Llopart Alari
Educador social i Pedagog.
Ecosistemes d’aprenentatge.
Josep Ramon Torres Baldoví Josep Ramon Torres Baldoví
Mestre jubilat
Amor
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Jordi Jubany i Vila Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
Montserrat Ballarín Espuña Montserrat Ballarín Espuña
Professora titular de dret...
Més concienciació social sobre el valor d'invertir en...

Més informació