Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Màrius Martínez Muñoz
Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació Professional UAB

Pedagog, Doctor en Ciències de l'Educació, he estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació, membre del Consell Escolar de Catalunya (president de la comissió que va fer els dictàmens de l'avantprojecte i del projecte de llei d'educació de catalunya), 20 anys a la universitat, 15 anys treballant amb comunitats d'aprenentatge, col·laborant amb la FJB, l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, la DIBA, el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Recerco sobre Orientació Professional i transicions (Efectivitat i Impacte del Campus Ítaca -UAB; Avaluació del Programa Límits - Departament de Justícia; l'Orientació a Catalunya - FJB - ICE-UAB; Orientació i inserció dels joves a Catalunya - Recercaixa'2012).

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'èmfasi en l'aprenentatge

Tots els i les professionals de l'educació donem sentit a la nostra feina en la mesura que generem oportunitats d'aprenentatge. Possibilitem més i millors aprenentatges per a tothom i aprenem també en aquest procés. Només així es legitima i s'entén la nostra feina. Aquests processos són sempre interactius i multidireccionals, essencialment vehiculats a través del diàleg.
2

El poder de les xarxes

Encara que sigui un concepte que s'ha desvirtuat, segueix essent clau en la societat del coneixement. Generar coneixement i compartir-lo a través de xarxes professionals, educatives, comunitàries, territorials o virtuals empodera totes les persones. Les xarxes són una nova oportunitat per a lluitar contra l'exclusió.
3

Escriure en educació i superar la tradició oral

Les innovacions, els projectes, les idees, les aportacions cal escriure-les. Massa sovint la pressió del dia a dia dificulta que els equips, les comunitats, els centres educatius, puguin documentar allò que fan. Escriure allò que es fa, allò que es projecta és un mecanisme valuós per a no perdre pràctiques de referència, per a no perdre talent i coneixement, per fer més sostenibles els projectes i no sustentar-los en persones concretes. Aquests escrits esdevenen també relats d'allò que s'ha construit i autèntica documentació educativa que fa més transparent i sostenible la tasca educativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Silvana Ballbè González Silvana Ballbè González
Directora d'escola
Sempre hi ha una porta oberta
Jaume Pera Arenas Jaume Pera Arenas
TUTOR
Hi ha coses petites importants
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur

Más información