Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Màrius Martínez Muñoz
Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació Professional UAB

Pedagog, Doctor en Ciències de l'Educació, he estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació, membre del Consell Escolar de Catalunya (president de la comissió que va fer els dictàmens de l'avantprojecte i del projecte de llei d'educació de catalunya), 20 anys a la universitat, 15 anys treballant amb comunitats d'aprenentatge, col·laborant amb la FJB, l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada del Departament de Justícia, la DIBA, el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Recerco sobre Orientació Professional i transicions (Efectivitat i Impacte del Campus Ítaca -UAB; Avaluació del Programa Límits - Departament de Justícia; l'Orientació a Catalunya - FJB - ICE-UAB; Orientació i inserció dels joves a Catalunya - Recercaixa'2012).

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'èmfasi en l'aprenentatge

Tots els i les professionals de l'educació donem sentit a la nostra feina en la mesura que generem oportunitats d'aprenentatge. Possibilitem més i millors aprenentatges per a tothom i aprenem també en aquest procés. Només així es legitima i s'entén la nostra feina. Aquests processos són sempre interactius i multidireccionals, essencialment vehiculats a través del diàleg.
2

El poder de les xarxes

Encara que sigui un concepte que s'ha desvirtuat, segueix essent clau en la societat del coneixement. Generar coneixement i compartir-lo a través de xarxes professionals, educatives, comunitàries, territorials o virtuals empodera totes les persones. Les xarxes són una nova oportunitat per a lluitar contra l'exclusió.
3

Escriure en educació i superar la tradició oral

Les innovacions, els projectes, les idees, les aportacions cal escriure-les. Massa sovint la pressió del dia a dia dificulta que els equips, les comunitats, els centres educatius, puguin documentar allò que fan. Escriure allò que es fa, allò que es projecta és un mecanisme valuós per a no perdre pràctiques de referència, per a no perdre talent i coneixement, per fer més sostenibles els projectes i no sustentar-los en persones concretes. Aquests escrits esdevenen també relats d'allò que s'ha construit i autèntica documentació educativa que fa més transparent i sostenible la tasca educativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Josep Ramon Torres Baldoví Josep Ramon Torres Baldoví
Mestre jubilat
Amor
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Gemma Boix Pino Gemma Boix Pino
Directora de l'Escola La Farga
TOTS eduquem
Pilar Lleonart Forradellas Pilar Lleonart Forradellas
Pedagoga, Cap de projectes (...
L'Educació ens fa crèixer per dins i per fóra. És una...
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...

Más información