Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Berta de Dios Garcia
Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i formadora
La vida em va canviar quan vaig conèixer les tècniques de la pràctica reflexiva ara fa uns anys. D'allà vaig passar a investigar conscientment a l'aula, vaig fer la tesina sobre avaluació competencial. Ara m'apassiona: 1) la relació entre les competències bàsiques i la teoria de les intel·ligències múltiples, 2)l'aprenentatge integrat i 3) la cohesió social a partir de les bones pràctiques del centre docent.

Les tres coses que he après

1

La importància de les emocions

Tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i PAS) som persones amb emocions. Aquestes, afavoreixen o dificulten els processos d'ensenyament i aprenentatge. Per tant, hem de partir de la cura d'aquestes emocions per maximitzar el potencial. Això vol dir: millorar la cohesió entre el claustre, escoltar més l'alumnat, ensenyar a les famílies a cuidar-se emocionalment parlant.
2

Per aprendre cal "fer"

Hem de trencar amb les didàctiques caduques basades en la instrucció i centrades en els continguts. El centre del procés educatiu és cada alumne/a en singular. Només quan cada alumne/a protagonitza el seu procés d'aprenentatge té la possibilitat de memoritzar, relacionar, inferir, deduir, analitzar, aplicar, valorar i... aprendre ("fer", no "rebre").
3

L'avaluació ha de ser sobretot formativa

La tradició se centra més en la correcció i en la qualificació que no pas en l'avaluació. Hem d'incloure-la dins del procés d'aprenentatge per tal que sigui significativa. No es pot improvisar i ha de ser eficaç, argumentada i, sobretot, formativa. Un "7" no diu què s'ha fet bé i què cal millorar. Cal incloure activitats d'avaluació al llarg de la seqüència didàctica per guiar cada alumne/a cap a l'èxit educatiu.
Altres veus de la comunitat educativa
Óscar Chaparro Carrera Óscar Chaparro Carrera
Etudiant de doble grau d'...
El respecte a les necessitats de cadascú
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Kadier Torres Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Rafael Ruiz de Gauna Torres Rafael Ruiz de Gauna Torres
Director de Relacions...
El lleure educatiu afavoreix la igualtat d'oportunitats...
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació

Més informació