Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Berta de Dios Garcia
Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i formadora
La vida em va canviar quan vaig conèixer les tècniques de la pràctica reflexiva ara fa uns anys. D'allà vaig passar a investigar conscientment a l'aula, vaig fer la tesina sobre avaluació competencial. Ara m'apassiona: 1) la relació entre les competències bàsiques i la teoria de les intel·ligències múltiples, 2)l'aprenentatge integrat i 3) la cohesió social a partir de les bones pràctiques del centre docent.

The three things I’ve learned

1

La importància de les emocions

Tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i PAS) som persones amb emocions. Aquestes, afavoreixen o dificulten els processos d'ensenyament i aprenentatge. Per tant, hem de partir de la cura d'aquestes emocions per maximitzar el potencial. Això vol dir: millorar la cohesió entre el claustre, escoltar més l'alumnat, ensenyar a les famílies a cuidar-se emocionalment parlant.
2

Per aprendre cal "fer"

Hem de trencar amb les didàctiques caduques basades en la instrucció i centrades en els continguts. El centre del procés educatiu és cada alumne/a en singular. Només quan cada alumne/a protagonitza el seu procés d'aprenentatge té la possibilitat de memoritzar, relacionar, inferir, deduir, analitzar, aplicar, valorar i... aprendre ("fer", no "rebre").
3

L'avaluació ha de ser sobretot formativa

La tradició se centra més en la correcció i en la qualificació que no pas en l'avaluació. Hem d'incloure-la dins del procés d'aprenentatge per tal que sigui significativa. No es pot improvisar i ha de ser eficaç, argumentada i, sobretot, formativa. Un "7" no diu què s'ha fet bé i què cal millorar. Cal incloure activitats d'avaluació al llarg de la seqüència didàctica per guiar cada alumne/a cap a l'èxit educatiu.
Other voices from the educational community
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
Klever Ernesto Zagal Chisaguano Klever Ernesto Zagal Chisaguano
Profesor de educación básica de...
La educación debe ser una celebración de la vida
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Jheysson Salas Velandia Jheysson Salas Velandia
Estudiant i Activista Estudiantil
Gratuidad y Calidad son posibles
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...

More information