Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Berta de Dios Garcia
Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i formadora
La vida em va canviar quan vaig conèixer les tècniques de la pràctica reflexiva ara fa uns anys. D'allà vaig passar a investigar conscientment a l'aula, vaig fer la tesina sobre avaluació competencial. Ara m'apassiona: 1) la relació entre les competències bàsiques i la teoria de les intel·ligències múltiples, 2)l'aprenentatge integrat i 3) la cohesió social a partir de les bones pràctiques del centre docent.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància de les emocions

Tots els membres de la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i PAS) som persones amb emocions. Aquestes, afavoreixen o dificulten els processos d'ensenyament i aprenentatge. Per tant, hem de partir de la cura d'aquestes emocions per maximitzar el potencial. Això vol dir: millorar la cohesió entre el claustre, escoltar més l'alumnat, ensenyar a les famílies a cuidar-se emocionalment parlant.
2

Per aprendre cal "fer"

Hem de trencar amb les didàctiques caduques basades en la instrucció i centrades en els continguts. El centre del procés educatiu és cada alumne/a en singular. Només quan cada alumne/a protagonitza el seu procés d'aprenentatge té la possibilitat de memoritzar, relacionar, inferir, deduir, analitzar, aplicar, valorar i... aprendre ("fer", no "rebre").
3

L'avaluació ha de ser sobretot formativa

La tradició se centra més en la correcció i en la qualificació que no pas en l'avaluació. Hem d'incloure-la dins del procés d'aprenentatge per tal que sigui significativa. No es pot improvisar i ha de ser eficaç, argumentada i, sobretot, formativa. Un "7" no diu què s'ha fet bé i què cal millorar. Cal incloure activitats d'avaluació al llarg de la seqüència didàctica per guiar cada alumne/a cap a l'èxit educatiu.
Otras voces de la comunidad educativa
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Fabian Mohedano Fabian Mohedano
Treballòleg i promotor de la...
Caràcter i intel·ligència
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo

Más información