Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Porta Abad
Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
Experta en comunicació i editora. Sóc tècnica d’imatge audiovisual i ​​mare d’una nena i un nen.​ He treballat com a gestora cultural i en diversos mitjans de comunicació. També he estat diputada al Parlament de Catalunya en la VI i VII legislatura i Secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. Formo part de la Comissió Promotora de la Iniciativa Legislativa Popular per una Renda Garantida Ciutadana

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'aprenentatge és vital

Quan parlem d'educació parlem també de competències, però les competències són massa marcades pel mercat, un mercat, a més, en crisi econòmica i de valors. Les competències i aptituds venen marcades per l'actitud i la curiositat vers les coses, vers la vida... i l'educació ha de prendre la vida com a model, més enllà de les necessitats de mercats que canvien i caduquen. La responsabilitat, la motivació i l'autonomia són elements fonamentals que hem de saber transmetre i que ajuden a formar veritables líders per a la comunitat. Cal desenvolupar la sensibilitat versus la competitivitat. Saber exercir les competències sense deixar de banda la humanitat.
2

El canvi social i organitzacional

Actualment seguim amb estructures antigues i formem a la gent per a estructures noves, hi ha un xoc de trens evident. Hem estat educant, i eduquem, en drets i valors i, en canvi, els drets legals són anecdòtics i propensos de retallar. Estem educant en la societat 2.0 i encara som a la prehistòria en l'organització social. L'individualisme va trencar les xarxes i reconstruir-les amb un nou paradigma no està sent fàcil, Eduquem per a estructures àgils, horitzontals en les TCI i tenim un mercat laboral i social on això és gairebé anecdòtic en molts àmbits. L'educació no pot assumir tots els canvis si la societat segueix reculant.
3

La coeducació és clau

La coeducació és clau per al futur, no només per a les dones sinó també per als homes del futur. Donar espai a una diversitat real destacant les competències específiques i genèriques forma en el respecte i ,també, alimenta l'autoestima. Els ensenyaments standard i uns clars rols socials segons el gènere, no afavoreixen una expressió lliure de la personalitat. En un món que avança cap a una certa aculturació, hem de poder potenciar un desenvolupament de la personalitat que permeti viure amb respecte i dignitat. Poder ser i viure com es necessita i desitja, només és possible des de l'educació en el respecte a les diferències
Otras voces de la comunidad educativa
Antoni Giner Tarrida Antoni Giner Tarrida
Responsable de formació permanent...
La vinculació emocional entre pares i fills, un lligam que els...
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Màrius Martínez Muñoz Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació...
L'èmfasi en l'aprenentatge
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
Josep Lluís Conde Sala Josep Lluís Conde Sala
Professor UB
L'educació es molt important en l'estructuració del...

Más información