Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Porta Abad
Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
Experta en comunicació i editora. Sóc tècnica d’imatge audiovisual i ​​mare d’una nena i un nen.​ He treballat com a gestora cultural i en diversos mitjans de comunicació. També he estat diputada al Parlament de Catalunya en la VI i VII legislatura i Secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. Formo part de la Comissió Promotora de la Iniciativa Legislativa Popular per una Renda Garantida Ciutadana

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'aprenentatge és vital

Quan parlem d'educació parlem també de competències, però les competències són massa marcades pel mercat, un mercat, a més, en crisi econòmica i de valors. Les competències i aptituds venen marcades per l'actitud i la curiositat vers les coses, vers la vida... i l'educació ha de prendre la vida com a model, més enllà de les necessitats de mercats que canvien i caduquen. La responsabilitat, la motivació i l'autonomia són elements fonamentals que hem de saber transmetre i que ajuden a formar veritables líders per a la comunitat. Cal desenvolupar la sensibilitat versus la competitivitat. Saber exercir les competències sense deixar de banda la humanitat.
2

El canvi social i organitzacional

Actualment seguim amb estructures antigues i formem a la gent per a estructures noves, hi ha un xoc de trens evident. Hem estat educant, i eduquem, en drets i valors i, en canvi, els drets legals són anecdòtics i propensos de retallar. Estem educant en la societat 2.0 i encara som a la prehistòria en l'organització social. L'individualisme va trencar les xarxes i reconstruir-les amb un nou paradigma no està sent fàcil, Eduquem per a estructures àgils, horitzontals en les TCI i tenim un mercat laboral i social on això és gairebé anecdòtic en molts àmbits. L'educació no pot assumir tots els canvis si la societat segueix reculant.
3

La coeducació és clau

La coeducació és clau per al futur, no només per a les dones sinó també per als homes del futur. Donar espai a una diversitat real destacant les competències específiques i genèriques forma en el respecte i ,també, alimenta l'autoestima. Els ensenyaments standard i uns clars rols socials segons el gènere, no afavoreixen una expressió lliure de la personalitat. En un món que avança cap a una certa aculturació, hem de poder potenciar un desenvolupament de la personalitat que permeti viure amb respecte i dignitat. Poder ser i viure com es necessita i desitja, només és possible des de l'educació en el respecte a les diferències
Otras voces de la comunidad educativa
Jordi Bernabeu Farrús Jordi Bernabeu Farrús
Psicòleg, educador i professor UVIC
La cerca de l'equilibri
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Neus Agut Horna Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la...
La màgia
Alex Castillo Navarro Alex Castillo Navarro
President Fapac,.
Versatilitat dels nens
Jaume Martin Jordana Jaume Martin Jordana
Mestre d'anglès
Mirada

Más información