Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Porta Abad
Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
Experta en comunicació i editora. Sóc tècnica d’imatge audiovisual i ​​mare d’una nena i un nen.​ He treballat com a gestora cultural i en diversos mitjans de comunicació. També he estat diputada al Parlament de Catalunya en la VI i VII legislatura i Secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. Formo part de la Comissió Promotora de la Iniciativa Legislativa Popular per una Renda Garantida Ciutadana

Les tres coses que he après

1

L'aprenentatge és vital

Quan parlem d'educació parlem també de competències, però les competències són massa marcades pel mercat, un mercat, a més, en crisi econòmica i de valors. Les competències i aptituds venen marcades per l'actitud i la curiositat vers les coses, vers la vida... i l'educació ha de prendre la vida com a model, més enllà de les necessitats de mercats que canvien i caduquen. La responsabilitat, la motivació i l'autonomia són elements fonamentals que hem de saber transmetre i que ajuden a formar veritables líders per a la comunitat. Cal desenvolupar la sensibilitat versus la competitivitat. Saber exercir les competències sense deixar de banda la humanitat.
2

El canvi social i organitzacional

Actualment seguim amb estructures antigues i formem a la gent per a estructures noves, hi ha un xoc de trens evident. Hem estat educant, i eduquem, en drets i valors i, en canvi, els drets legals són anecdòtics i propensos de retallar. Estem educant en la societat 2.0 i encara som a la prehistòria en l'organització social. L'individualisme va trencar les xarxes i reconstruir-les amb un nou paradigma no està sent fàcil, Eduquem per a estructures àgils, horitzontals en les TCI i tenim un mercat laboral i social on això és gairebé anecdòtic en molts àmbits. L'educació no pot assumir tots els canvis si la societat segueix reculant.
3

La coeducació és clau

La coeducació és clau per al futur, no només per a les dones sinó també per als homes del futur. Donar espai a una diversitat real destacant les competències específiques i genèriques forma en el respecte i ,també, alimenta l'autoestima. Els ensenyaments standard i uns clars rols socials segons el gènere, no afavoreixen una expressió lliure de la personalitat. En un món que avança cap a una certa aculturació, hem de poder potenciar un desenvolupament de la personalitat que permeti viure amb respecte i dignitat. Poder ser i viure com es necessita i desitja, només és possible des de l'educació en el respecte a les diferències
Altres veus de la comunitat educativa
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Manel Rega Tallon Manel Rega Tallon
Técnic manteniment
Autonomía, respecte, valors.
Cristina Gutiérrez Lestón Cristina Gutiérrez Lestón
codirectora de La Granja Escola de...
Els nens són l'essencia de l'humanitat
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT

Més informació