Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ricard Coma
Ricard Coma
Docència
Resultat i producte de la Formació Professional. També vaig estudiar Enginyeria tècnica informàtica(EUPM-UPC). Les vocacions es descobreixen quan l'interès coincideix amb una bona experiència. La meva trajectòria professional està lligada a l'educació i la formació professional de l'Escola Pia de Catalunya, que m'ha donat gran part de la formació, el coneixement i l'experiència. He tingut la gran sort de completar aquest coneixement i experiència en la Fundació BCN Formació Professional de l'Ajuntament de Barcelona. La vida és plena d'oportunitats però només són dignes de qui sap comprendre el repte de créixer per ajudar a créixer als altres. Cal reflexionar sobre la frase de Woddy Allen a Match Point: "en la vida millor tenir excés de sort, que de talent", per què té una caixa de ressonància delicada.

Les tres coses que he après

1

Aprendre és un acte d'humilitat

Aprendre és un exercici que exigeix humilitat. Només pot aprendre qui està disposat a assumir els límits de la seva ignorància. Per això els aprenentatges més importants, es realitzen en edats de novell.
2

L'autoritat és algo que es reconeix

En la docència, l'autoritat és guanya quan el rigor, el criteri i la justícia són principis rectors de la tasca docent. I en cap cas sota el principi de la por.
3

Les actituds determinen el bon professional

La diferència entre un bon professional i un que no ho és, no rau tant en el coneixement, sinó en les actituds i en les competències clau.
Altres veus de la comunitat educativa
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó

Més informació