Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ricard Coma
Ricard Coma
Docència
Resultat i producte de la Formació Professional. També vaig estudiar Enginyeria tècnica informàtica(EUPM-UPC). Les vocacions es descobreixen quan l'interès coincideix amb una bona experiència. La meva trajectòria professional està lligada a l'educació i la formació professional de l'Escola Pia de Catalunya, que m'ha donat gran part de la formació, el coneixement i l'experiència. He tingut la gran sort de completar aquest coneixement i experiència en la Fundació BCN Formació Professional de l'Ajuntament de Barcelona. La vida és plena d'oportunitats però només són dignes de qui sap comprendre el repte de créixer per ajudar a créixer als altres. Cal reflexionar sobre la frase de Woddy Allen a Match Point: "en la vida millor tenir excés de sort, que de talent", per què té una caixa de ressonància delicada.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Aprendre és un acte d'humilitat

Aprendre és un exercici que exigeix humilitat. Només pot aprendre qui està disposat a assumir els límits de la seva ignorància. Per això els aprenentatges més importants, es realitzen en edats de novell.
2

L'autoritat és algo que es reconeix

En la docència, l'autoritat és guanya quan el rigor, el criteri i la justícia són principis rectors de la tasca docent. I en cap cas sota el principi de la por.
3

Les actituds determinen el bon professional

La diferència entre un bon professional i un que no ho és, no rau tant en el coneixement, sinó en les actituds i en les competències clau.
Otras voces de la comunidad educativa
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.

Más información