Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació.
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
Les tres coses que he après
1
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2
L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça
L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3
L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.
Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Altres veus de la comunitat educativa
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat
Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció...
El sentit de comunitat.
Oriol Castellví i Estruch
Director d'escola / mestre de...
Prioritzem!
Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau