Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació.
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
Les tres coses que he après
1
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2
L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça
L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3
L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.
Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Altres veus de la comunitat educativa
Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Santi Centelles
Director pedagògic editorial...
Aprendre a escoltar
Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Joan Rué Domingo
Professor Universitat Autònoma
Avaluació
Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur