Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Elvira Borrell Closa
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació

Les tres coses que he après

1

L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2

L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça

L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3

L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.

Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Altres veus de la comunitat educativa
MARGARITA ALONSO GUEVARA MARGARITA ALONSO GUEVARA
Mestra
Ens cal aprendre a conviure
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Juana M. Sancho Juana M. Sancho
Catedràtica de Tecnologia...
Els altres som nosaltres
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Xavi Geis Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes

Més informació