Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació.
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
Les tres coses que he après
1
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2
L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça
L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3
L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.
Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Altres veus de la comunitat educativa
Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge