Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Melania Muñoz Castillo
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en Valors i Ciutadania
Estudiant del Màster “Educació en Valors i Ciutadania”. Graduada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, realment motivada per tot el relacionat amb l’educació en valors i educació familiar. He participat en diversos projectes d’Aprenentatge Servei sempre amb l’objectiu de promoure una educació pública i de qualitat.

Les tres coses que he après

1

Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

Cal conscienciar a famílies i escoles que d’ells depèn l’educació de les noves generacions i que són ells els que tenen el poder de reflexionar conjuntament i decidir com educar als nostres ciutadans i ciutadanes. Des de la pedagogia i el món de l’educació en general, s’han d’invertir tants recursos com sigui possible per aconseguir que famílies i escoles confiïn en si mateixes, assumeixin les seves responsabilitats i creguin veritablement en aquest compromís educatiu.
2

La relació família-escola comença a la universitat

No hem d’oblidar que les escoles són la part professional d’aquesta relació i, per tant, cal que siguin aquestes les que desenvolupin diferents estratègies per incloure a les famílies a la vida de l’escola. Per tant, és imprescindible que els futurs mestres i professors/es rebin en el seu procés formatiu, formació relativa a la importància d’aquest vincle i els mecanismes i les estratègies per gestionar-lo de manera positiva.
3

La participació ha d’anar en consonància amb les possibilitats de les famílies

Per aconseguir una bona participació de les famílies a les escoles, cal tenir en compte les característiques i les possibilitats de cada família. Hem de diversificar tant com sigui possible les formes de participació, per tal que els pares comencin a involucrar-se en allò en el que es sentin més segurs. L’important és que es sentin convidats a formar part de la vida de l’escola de manera natural, sense pressió i amb confiança.
Altres veus de la comunitat educativa
M Luisa Bossolasco M Luisa Bossolasco
Psicopedagoga
Que se puede enseñar la autodisciplina
Antoni Badia Antoni Badia
Professor dels Estudis de...
Família i escola, pares i mestres
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Marc Alcaraz Diez Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Les emocions són irrenunciables
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber

Més informació