Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Melania Muñoz Castillo
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en Valors i Ciutadania
Estudiant del Màster “Educació en Valors i Ciutadania”. Graduada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, realment motivada per tot el relacionat amb l’educació en valors i educació familiar. He participat en diversos projectes d’Aprenentatge Servei sempre amb l’objectiu de promoure una educació pública i de qualitat.

Les tres coses que he après

1

Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

Cal conscienciar a famílies i escoles que d’ells depèn l’educació de les noves generacions i que són ells els que tenen el poder de reflexionar conjuntament i decidir com educar als nostres ciutadans i ciutadanes. Des de la pedagogia i el món de l’educació en general, s’han d’invertir tants recursos com sigui possible per aconseguir que famílies i escoles confiïn en si mateixes, assumeixin les seves responsabilitats i creguin veritablement en aquest compromís educatiu.
2

La relació família-escola comença a la universitat

No hem d’oblidar que les escoles són la part professional d’aquesta relació i, per tant, cal que siguin aquestes les que desenvolupin diferents estratègies per incloure a les famílies a la vida de l’escola. Per tant, és imprescindible que els futurs mestres i professors/es rebin en el seu procés formatiu, formació relativa a la importància d’aquest vincle i els mecanismes i les estratègies per gestionar-lo de manera positiva.
3

La participació ha d’anar en consonància amb les possibilitats de les famílies

Per aconseguir una bona participació de les famílies a les escoles, cal tenir en compte les característiques i les possibilitats de cada família. Hem de diversificar tant com sigui possible les formes de participació, per tal que els pares comencin a involucrar-se en allò en el que es sentin més segurs. L’important és que es sentin convidats a formar part de la vida de l’escola de manera natural, sense pressió i amb confiança.
Altres veus de la comunitat educativa
Óscar Boluda Ivars Óscar Boluda Ivars
Profesor de FP y Coordinador TIC
Afectos
Jordi Jubany i Vila Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
Libo Luna Márquez Libo Luna Márquez
Cap del servei d'educació de...
Invertir en educació és invertir en un futur millor
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
Núria Perarnau i Soler Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
I les biblioteques?

Més informació