Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Melania Muñoz Castillo
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en Valors i Ciutadania
Estudiant del Màster “Educació en Valors i Ciutadania”. Graduada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, realment motivada per tot el relacionat amb l’educació en valors i educació familiar. He participat en diversos projectes d’Aprenentatge Servei sempre amb l’objectiu de promoure una educació pública i de qualitat.

The three things I’ve learned

1

Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

Cal conscienciar a famílies i escoles que d’ells depèn l’educació de les noves generacions i que són ells els que tenen el poder de reflexionar conjuntament i decidir com educar als nostres ciutadans i ciutadanes. Des de la pedagogia i el món de l’educació en general, s’han d’invertir tants recursos com sigui possible per aconseguir que famílies i escoles confiïn en si mateixes, assumeixin les seves responsabilitats i creguin veritablement en aquest compromís educatiu.
2

La relació família-escola comença a la universitat

No hem d’oblidar que les escoles són la part professional d’aquesta relació i, per tant, cal que siguin aquestes les que desenvolupin diferents estratègies per incloure a les famílies a la vida de l’escola. Per tant, és imprescindible que els futurs mestres i professors/es rebin en el seu procés formatiu, formació relativa a la importància d’aquest vincle i els mecanismes i les estratègies per gestionar-lo de manera positiva.
3

La participació ha d’anar en consonància amb les possibilitats de les famílies

Per aconseguir una bona participació de les famílies a les escoles, cal tenir en compte les característiques i les possibilitats de cada família. Hem de diversificar tant com sigui possible les formes de participació, per tal que els pares comencin a involucrar-se en allò en el que es sentin més segurs. L’important és que es sentin convidats a formar part de la vida de l’escola de manera natural, sense pressió i amb confiança.
Other voices from the educational community
Jaume Mor  Sancho Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Ramon Rial i Carbonell Ramon Rial i Carbonell
Coordinació Escoles Vedruna....
Tenim una oportunitat
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps

More information