Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Laia Pineda Rüegg
Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació

Mare de tres fills, treballa a la Fundació Jaume Bofill, una entitat orientada a millorar l'educació. Sociòloga de formació. Si en voleu saber més, seguiu-me al Twitter @laiapineda

The three things I’ve learned

1

Educar és reconèixer l’altre

Educar és aconseguir connectar amb l’altre. Comunicar-s’hi amb sentit i orientació. Sabent quin és el camí que volem emprendre. No és tan important a on ens farà arribar. Educar és creuar un pont invisible cap a l’altre que no parteix de l’intel•lecte (i aquest ha estat per mi un dels millors descobriments!) sinó de l’emoció. L’emoció que et vincula a aquella persona i la fa important per a tu. Reconèixer vol dir que l’altre m’importa, que la seva persona té un valor per a mi. L’escolto, l’observo i desitjo el millor per a ella. Sense aquesta base d’estima i reconeixement mutu, no hi pot haver educació.
2

Jo t’educo, tu m’eduques, nosaltres ens eduquem...

He après que l’educació no és un procés unidireccional sinó que a qui jo educo, també m’educa a mi. M’agrada pensar que sóc una mestra per als meus fills alhora que ells són mestres per a mi. M’agrada pensar que educo els meus amics i col•legues alhora que ells m’eduquen a mi. Entre tots ens "formem" (en el sentit de donar forma) i ens "deformem" (en el sentit de canviar-la) en un procés dinàmic i constant.
3

7% missatge, 38% to de veu, 55% comunicació no verbal

Uns percentatges reveladors: en la comunicació (la base de l’educació) no importa tant què diem, sinó com ho diem. El que tant ens esmercem a dir en les millors paraules, de ben poc val si no ho vestim amb la veu i el gest adequats a cada circumstància. Quina gran oportunitat de tenir-ho present quan ens comuniquem amb l’altre amb voluntat educadora! Menys paraules, més mirar i més atenció a la veu i el cos. Des de l’autenticitat, per descomptat.
Other voices from the educational community
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Mª Àngels Brescó Mendiluce Mª Àngels Brescó Mendiluce
Directora Jesuïtes Poble Sec, Col·...
Les escoles han de definir molt clarament la seva missió i cap a...
Juan Sánchez-Enciso Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor
Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està...
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Joaquim Núñez Cabanillas Joaquim Núñez Cabanillas
Inspector d'Educació
Dels entorns d'aprenentatge
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps

More information