Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Laia Pineda Rüegg
Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació

Mare de tres fills, treballa a la Fundació Jaume Bofill, una entitat orientada a millorar l'educació. Sociòloga de formació. Si en voleu saber més, seguiu-me al Twitter @laiapineda

Las 3 cosas que he aprendido

1

Educar és reconèixer l’altre

Educar és aconseguir connectar amb l’altre. Comunicar-s’hi amb sentit i orientació. Sabent quin és el camí que volem emprendre. No és tan important a on ens farà arribar. Educar és creuar un pont invisible cap a l’altre que no parteix de l’intel•lecte (i aquest ha estat per mi un dels millors descobriments!) sinó de l’emoció. L’emoció que et vincula a aquella persona i la fa important per a tu. Reconèixer vol dir que l’altre m’importa, que la seva persona té un valor per a mi. L’escolto, l’observo i desitjo el millor per a ella. Sense aquesta base d’estima i reconeixement mutu, no hi pot haver educació.
2

Jo t’educo, tu m’eduques, nosaltres ens eduquem...

He après que l’educació no és un procés unidireccional sinó que a qui jo educo, també m’educa a mi. M’agrada pensar que sóc una mestra per als meus fills alhora que ells són mestres per a mi. M’agrada pensar que educo els meus amics i col•legues alhora que ells m’eduquen a mi. Entre tots ens "formem" (en el sentit de donar forma) i ens "deformem" (en el sentit de canviar-la) en un procés dinàmic i constant.
3

7% missatge, 38% to de veu, 55% comunicació no verbal

Uns percentatges reveladors: en la comunicació (la base de l’educació) no importa tant què diem, sinó com ho diem. El que tant ens esmercem a dir en les millors paraules, de ben poc val si no ho vestim amb la veu i el gest adequats a cada circumstància. Quina gran oportunitat de tenir-ho present quan ens comuniquem amb l’altre amb voluntat educadora! Menys paraules, més mirar i més atenció a la veu i el cos. Des de l’autenticitat, per descomptat.
Otras voces de la comunidad educativa
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
Silvana Ballbè González Silvana Ballbè González
Directora d'escola
Sempre hi ha una porta oberta
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...

Más información