Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marc Franco Sola
Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació Primària a la Universitat Ramon Llull (FPCEE Blanquerna
Mestre d'educació física i llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Actualment desenvolupo tasques de professor als estudis de Grau d'Educació Primària a la FPCEE Blanquerna i dirigeixo les activitats extraescolars de l'Escola Pia Balmes, de Barcelona. Crec que el futur passa per prioritzar l'Educació ja sigui formal, no formal o informal, des de diferents àmbits i en diferents contextos, però essent conscients que som, vam ser i serem el que vam viure com a nens, vivim com a adults i viurem com a ancians. Per a una educació de qualitat i responsabilitat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Educar és diferent a ensenyar.

El procés d'educar va molt més enllà que el simple procés d'ensenyar uns continguts. Tot/a educador/a sap que sovint és més important el camí d'anada que el lloc d'arribada. Les estratègies, el procés i la companyia durant el camí seran els ingredients de l'èxit educatiu.
2

Ser educat o educant vol dir créixer feliç, amb sentit i a poc a poc, gaudint de cada etapa de la nostra vida.

L'educació sigui des de l'àmbit que sigui, el formal, no formal o informal, ha de respondre a crear coneixement i esperit crític en la resolució de situacions viscudes el dia a dia. Quant més a prop de la realitat sigui el punt de partida dels nostres alumnes, més significatius seran els seus aprenentatges. Tinguin l'edat que tinguin i estiguem treballant des de l'àmbit que estiguem treballant. A més a més, sempre hem de tenir present que tots els rols són canviants i bidireccionals en algun moment de la nostra vida. Així, en un moment o altre, tot educador és educant i tot educant és educador.
3

L'esport educatiu com a eina educativa eficaç i eficient.

L'esport en edat escolar ha de respondre a la necessitat de formació dels seus practicants. Els organitzadors, educadors i referents han de ser conscient que partim amb un element clau en tot procés educatiu: la motivació. Amb les ganes i l'interès dels participants podrem treballar per créixer com a persones i que l'esport en aquest cas mai sigui l'objectiu en última instància, sinó el mitjà per adquirir un progrés personal que abraci tots els àmbits de la persona: el motriu, cognitiu, social i emocional.
Otras voces de la comunidad educativa
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Ricard Coma Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació

Más información