Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Díaz Gibson
Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en ciències de l'educació
Sóc mestre i pedagog i actualment faig docència i investigació a la FPCEE Blanquerna (URL). Estic especialment compromès amb els reptes socials que afrontem avui, tals com l'accès universal a una educació i una sanitat de qualitat, així com a un treball i un habitatge dignes. Tres idees que resumeixen els meus interessos i la meva aposta personal pel canvi i la millora social són: 1. L'Educació al llarg de la vida, com a motor dirigit a l'autorealització personal, així com a la participació crítica i creativa per una societat més justa i solidària. 2. Les Xarxes Socioeducatives, com a filosofia organitzativa basada en la interconnexió i la col·laboració entre àmbits, sectors, disciplines i institucions. 3. La Innovació Social, com al compromís explícit de les empreses amb la creació de valor social i mediambiental.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació

Tot el que fem i diem com a educadors ja sigui explícitament o implícita, ha d'anar dirigit a fomentar l'autoconeixement, l'acceptació i l'autoestima dels nostres alumnes. Hem de crear un clima socio-afectiu a tota l'escola basat en el respecte per la diversitat, i així dirigir aquests infants vers la millora i l'aprenentatge continu.
2

L'èxit educatiu depén de la xarxa socioeducativa

Una part important de l'èxit educatiu dependrà de la qualitat de les connexions establertes entre l'escola i el seu entorn proper, L'acolliment i la formació a les famílies, la col·laboració amb els EAPs, EAIAs, CSMIJs, casals de lleure etc. tenen un impacte significatiu en els aprenentatges dels nostres infants.
3

El lideratge educatiu ha d'estar orientat a la innovació col·laborativa

Un projecte compartit amb responsabilitats compartides, i alhora orientat al canvi i la innovació requereix un lideratge específic. No per treballar en equip ha d'haver-hi col·laboració, i no per tenir un equip que col·labora ha d'haver-hi innovació. Algunes claus: el temps i els espais dirigits a generar nous projectes, la discussió proactiva, la formació contínua i l'acció-avaluació.
Otras voces de la comunidad educativa
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors
Màrius Martínez Muñoz Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació...
L'èmfasi en l'aprenentatge
Dionisio Romero Martínez Dionisio Romero Martínez
Estudiant de pedagogia de la UAB
Comprendre la complexitat de l'educació és clau per...
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Carles Monereo Font Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
fabian macias garcía
Docente
EMPATÍA.-

Más información