Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Marc Franco Sola
Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació Primària a la Universitat Ramon Llull (FPCEE Blanquerna
Mestre d'educació física i llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Actualment desenvolupo tasques de professor als estudis de Grau d'Educació Primària a la FPCEE Blanquerna i dirigeixo les activitats extraescolars de l'Escola Pia Balmes, de Barcelona. Crec que el futur passa per prioritzar l'Educació ja sigui formal, no formal o informal, des de diferents àmbits i en diferents contextos, però essent conscients que som, vam ser i serem el que vam viure com a nens, vivim com a adults i viurem com a ancians. Per a una educació de qualitat i responsabilitat.

The three things I’ve learned

1

Educar és diferent a ensenyar.

El procés d'educar va molt més enllà que el simple procés d'ensenyar uns continguts. Tot/a educador/a sap que sovint és més important el camí d'anada que el lloc d'arribada. Les estratègies, el procés i la companyia durant el camí seran els ingredients de l'èxit educatiu.
2

Ser educat o educant vol dir créixer feliç, amb sentit i a poc a poc, gaudint de cada etapa de la nostra vida.

L'educació sigui des de l'àmbit que sigui, el formal, no formal o informal, ha de respondre a crear coneixement i esperit crític en la resolució de situacions viscudes el dia a dia. Quant més a prop de la realitat sigui el punt de partida dels nostres alumnes, més significatius seran els seus aprenentatges. Tinguin l'edat que tinguin i estiguem treballant des de l'àmbit que estiguem treballant. A més a més, sempre hem de tenir present que tots els rols són canviants i bidireccionals en algun moment de la nostra vida. Així, en un moment o altre, tot educador és educant i tot educant és educador.
3

L'esport educatiu com a eina educativa eficaç i eficient.

L'esport en edat escolar ha de respondre a la necessitat de formació dels seus practicants. Els organitzadors, educadors i referents han de ser conscient que partim amb un element clau en tot procés educatiu: la motivació. Amb les ganes i l'interès dels participants podrem treballar per créixer com a persones i que l'esport en aquest cas mai sigui l'objectiu en última instància, sinó el mitjà per adquirir un progrés personal que abraci tots els àmbits de la persona: el motriu, cognitiu, social i emocional.
Other voices from the educational community
Ana Ayuste González Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
Olga Pascual i Vallès Olga Pascual i Vallès
Mestra de primària
Cal donar veu a totes les famílies
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies

More information