Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Marc Franco Sola
Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació Primària a la Universitat Ramon Llull (FPCEE Blanquerna
Mestre d'educació física i llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Actualment desenvolupo tasques de professor als estudis de Grau d'Educació Primària a la FPCEE Blanquerna i dirigeixo les activitats extraescolars de l'Escola Pia Balmes, de Barcelona. Crec que el futur passa per prioritzar l'Educació ja sigui formal, no formal o informal, des de diferents àmbits i en diferents contextos, però essent conscients que som, vam ser i serem el que vam viure com a nens, vivim com a adults i viurem com a ancians. Per a una educació de qualitat i responsabilitat.

The three things I’ve learned

1

Educar és diferent a ensenyar.

El procés d'educar va molt més enllà que el simple procés d'ensenyar uns continguts. Tot/a educador/a sap que sovint és més important el camí d'anada que el lloc d'arribada. Les estratègies, el procés i la companyia durant el camí seran els ingredients de l'èxit educatiu.
2

Ser educat o educant vol dir créixer feliç, amb sentit i a poc a poc, gaudint de cada etapa de la nostra vida.

L'educació sigui des de l'àmbit que sigui, el formal, no formal o informal, ha de respondre a crear coneixement i esperit crític en la resolució de situacions viscudes el dia a dia. Quant més a prop de la realitat sigui el punt de partida dels nostres alumnes, més significatius seran els seus aprenentatges. Tinguin l'edat que tinguin i estiguem treballant des de l'àmbit que estiguem treballant. A més a més, sempre hem de tenir present que tots els rols són canviants i bidireccionals en algun moment de la nostra vida. Així, en un moment o altre, tot educador és educant i tot educant és educador.
3

L'esport educatiu com a eina educativa eficaç i eficient.

L'esport en edat escolar ha de respondre a la necessitat de formació dels seus practicants. Els organitzadors, educadors i referents han de ser conscient que partim amb un element clau en tot procés educatiu: la motivació. Amb les ganes i l'interès dels participants podrem treballar per créixer com a persones i que l'esport en aquest cas mai sigui l'objectiu en última instància, sinó el mitjà per adquirir un progrés personal que abraci tots els àmbits de la persona: el motriu, cognitiu, social i emocional.
Other voices from the educational community
Margarida ROMERO Margarida ROMERO
Professora associada a la Facultat...
Aprendre necessita temps
Oriol Castellví i Estruch Oriol Castellví i Estruch
Director d'escola / mestre de...
Prioritzem!
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Ismael Peña-López Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta...
L'ofici d'aprendre
Jordi Puig Voltas Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC....
L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de...
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones

More information