Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Jordi Porta Ribalta
Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació Enciclopèdia Catalana
Nascut el 1936. Començo a treballar als 15 anys i faig el batxillerat superior nocturn en tornar del servei militar. Estudis de filosofia a la U.B. del 1963 al 1967 i estudis de filosofia a França (Nanterre) del 1967 al 1970 mercès a una beca. Director de la Fundació Jaume Bofill del 1971 al 2001. President d'Omnium Cultural del 2002 al 2010. No sóc un expert en temes educatius i només puc comentar a partir d'experiències personals.

The three things I’ve learned

1

Voluntariat

Convindria educar en exercir competències personals no unicament pel benefici propi, tant econòmic com social, sinò per realitzar treball voluntari sense aparentment esperar res a canvi, En aquest sentit pot tenir una funció educativa fonamental el temps de lleure com a complement educatiu de l'escola i la família
2

compromís

Superar l'individualisme i educar en el treball en equip per respondre millor a les necessitats dels altres. No tenir por a comprometre's en una societat el funcionament de la qual és complex i sovint invita a només cercar els interessos particulars. Cal educar en el compromís social.
3

Sentit de la responsabilitat

Cal educar a no tenir por en l'assumpció de responsabilitats encara que suposin riscos. Es tracta de posar en activitat les propies competències i, si cal, posar-les a prova per o adquirir-ne de noves per tal que esdevinguin més efectives en la milliora de la vida social.
Other voices from the educational community
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Josep Joan Moreso Mateos Josep Joan Moreso Mateos
Catedràtic de Filosofia del Dret....
L'educació genera benestar
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida

More information