Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Mª Àngels Brescó Mendiluce
Mª Àngels Brescó Mendiluce
Directora Jesuïtes Poble Sec, Col·legi Sant Pere Claver

Sóc mestra i Llicenciada en Història de l’Art. En aquest moment exerceixo com a directora de l’escola Jesuïtes Poble Sec-Col·legi Sant Pere Claver on porto 35 anys fent diferents funcions.

Sóc una persona molt curiosa i per a la que la formació permanent és vital. La qualitat i l’equitat han estat per a mi quasi una obsessió derivada del tipus d’escola en què he tingut la sort de treballar i  en la qual m’he implicat durant tota la meva carrera professional amb il·lusió i passió.

The three things I’ve learned

1

Les escoles han de definir molt clarament la seva missió i cap a on van.

En aquests moment d’incertesa és molt important dedicar temps a la reflexió sobre la missió, projecte educatiu i sentit de cada escola i que el claustre els faci seus. Cal determinar quins seran els nostres trets diferenciadors. Alhora, cal explicar-ho a les famílies i fer-les còmplices obrint les portes no només de l’escola sinó també de les aules sense por. L’escola cal que s’obri també al barri i s’integri de manera més participativa.
2

Lideratge, compromís i ètica.

El lideratge s’ha d’entendre com quelcom que cada un ha d’exercir en l’àmbit que li pertoca: amb els alumnes, equips, projectes... No és una tasca que exerceix l’equip directiu només. Per això cal que els mestres ens formem contínuament, que intentem ser els millors (això que demanem als alumnes) tant en els temes que ens afecten com en la cultura, actualitat, innovació i sentit de la pròpia vida . Hem de retornar a la vocació i a l’ètica professional. La selecció dels professionals i el clima dels centre són dos punts claus. Necessitem els millors professionals i més en els centres en que els nois i noies tinguin dificultats afegides perquè l’escola ha d’intentar pal·liar les mancances del seu entorn.
3

Priorització

Amb la bona intenció que els alumnes sàpiguen de tot, en els darrers anys hem saturat i estressat les escoles i els alumnes amb un munt de projectes que han fet que, de vegades, treballem de manera superficial i no aprofundida allò que és essencial perquè els alumnes esdevinguin més competents a tots els nivells. Ens cal reflexionar, prioritzar i escollir. Sense por a les avaluacions externes que hem de fer servir per millorar la nostra tasca. I tot això amb alegria . Els nostres alumnes ens demanen mestres contents i que de bon matí no estiguin amb la cara seriosa!!
Other voices from the educational community
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Marta Pérez Marcial Marta Pérez Marcial
Mestra de Primària i EE
Que aprenem quan creem vincles.
Isabel Sierra Navarro Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Núria Roca i Caparà Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Relació mantinguda entre famílies i tutors
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela

More information