Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Porta Ribalta
Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació Enciclopèdia Catalana
Nascut el 1936. Començo a treballar als 15 anys i faig el batxillerat superior nocturn en tornar del servei militar. Estudis de filosofia a la U.B. del 1963 al 1967 i estudis de filosofia a França (Nanterre) del 1967 al 1970 mercès a una beca. Director de la Fundació Jaume Bofill del 1971 al 2001. President d'Omnium Cultural del 2002 al 2010. No sóc un expert en temes educatius i només puc comentar a partir d'experiències personals.

Les tres coses que he après

1

Voluntariat

Convindria educar en exercir competències personals no unicament pel benefici propi, tant econòmic com social, sinò per realitzar treball voluntari sense aparentment esperar res a canvi, En aquest sentit pot tenir una funció educativa fonamental el temps de lleure com a complement educatiu de l'escola i la família
2

compromís

Superar l'individualisme i educar en el treball en equip per respondre millor a les necessitats dels altres. No tenir por a comprometre's en una societat el funcionament de la qual és complex i sovint invita a només cercar els interessos particulars. Cal educar en el compromís social.
3

Sentit de la responsabilitat

Cal educar a no tenir por en l'assumpció de responsabilitats encara que suposin riscos. Es tracta de posar en activitat les propies competències i, si cal, posar-les a prova per o adquirir-ne de noves per tal que esdevinguin més efectives en la milliora de la vida social.
Altres veus de la comunitat educativa
Dionisio Romero Martínez Dionisio Romero Martínez
Estudiant de pedagogia de la UAB
Comprendre la complexitat de l'educació és clau per...
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria

Més informació