Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Porta Ribalta
Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació Enciclopèdia Catalana
Nascut el 1936. Començo a treballar als 15 anys i faig el batxillerat superior nocturn en tornar del servei militar. Estudis de filosofia a la U.B. del 1963 al 1967 i estudis de filosofia a França (Nanterre) del 1967 al 1970 mercès a una beca. Director de la Fundació Jaume Bofill del 1971 al 2001. President d'Omnium Cultural del 2002 al 2010. No sóc un expert en temes educatius i només puc comentar a partir d'experiències personals.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Voluntariat

Convindria educar en exercir competències personals no unicament pel benefici propi, tant econòmic com social, sinò per realitzar treball voluntari sense aparentment esperar res a canvi, En aquest sentit pot tenir una funció educativa fonamental el temps de lleure com a complement educatiu de l'escola i la família
2

compromís

Superar l'individualisme i educar en el treball en equip per respondre millor a les necessitats dels altres. No tenir por a comprometre's en una societat el funcionament de la qual és complex i sovint invita a només cercar els interessos particulars. Cal educar en el compromís social.
3

Sentit de la responsabilitat

Cal educar a no tenir por en l'assumpció de responsabilitats encara que suposin riscos. Es tracta de posar en activitat les propies competències i, si cal, posar-les a prova per o adquirir-ne de noves per tal que esdevinguin més efectives en la milliora de la vida social.
Otras voces de la comunidad educativa
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Jaume Mor  Sancho Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...
Maria Ojuel Solsona Maria Ojuel Solsona
Professora de geografia i història...
Fer alumnes reflexius i creatius
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Teresa Terrades Teresa Terrades
Professora de secundària i coach...
La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge

Más información