Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Quim Brugué Torruella
Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (Universitat Autònoma de Barcelona)
Professor des de fa 25 anys, amb una breu i satisfactòria experiència política, i pare de tres fills. No sempre hi trobo motius, però m'esforço per pensar que els nostres fills ho faran millor que nosaltres.

Les tres coses que he après

1

Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors

El bon professor explica allò que sap, però ensenya allò que és. Ensenyar implica deixa pòsit i això no s'aconsegueix a base de la simple transmissió de coneixement, sinó traslladant actituds, estils i maneres de fer i de ser.
2

El professor no pot exigir sinó està disposat a donar

Els alumnes perceben de manera immediata l'esforç i les ganes dels professors. Només des d'aquesta posició se'ls pot exigir esforç i ganes als alumnes.
3

Ens hem oblidat de les humanitats, i ho paguem amb dèficits de ciutadania

Els alumnes actuals arriben a la Universitat (i en surten) amb uns coneixements molt poc sòlids en àmbits d'humanitats (cultura, literatura, filosofia). Ens hem cregut que el progrés té a veure amb els coneixements tècnics, però ja hem vist que no només de progrés s'alimenten les nostres societats.
Altres veus de la comunitat educativa
Rafael Bisquerra Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació...
Educació integral.
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Nancy del Carmen Lomas Reyes Nancy del Carmen Lomas Reyes
Docente
Crear escuelas que preparen para el futuro
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció

Més informació