Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Víctor Ranera i Martín
Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'Escola Joan Pelegrí

Víctor Ranera i Martín va néixer el 1974 i és llicenciat en Matemàtiques per la UAB i Màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius per IL3-UB. Professor de Secundària des de 1998 ha impartit docència a ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, tot impartint matèries com Matemàtiques, Física i Informàtica. Actualment és el director de l’Escola Joan Pelegrí de la Fundació Cultural Hostafrancs de Barcelona.

The three things I’ve learned

1

Aprendre a aprendre és aprendre aprenent

Es diu que una de les competències que ha de tenir tota persona dins la societat del coneixement és aprendre a aprendre per així poder assolir els nous coneixements. En una societat tècnicament avançada i científicament complexa cal primer conèixer bé les habilitats tecnològiques i els principis científics com a base per adquirir noves destreses i gestionar (incorporar, interrelacionar i contextualitzar) el nou saber. No confonem aprendre amb emprar quan aprendre és més proper a comprendre.
2

Les escoles també han d’aprendre al llarg de la vida

Les escoles han d’aprendre al llarg de la vida i tenir present que un dels objectius de l’educació és crear ciutadans autònoms i crítics. Per tant, caldran escoles autònomes i crítiques. És a dir, els centres educatius han de tenir suficient marge d’actuació i han de revisar periòdicament els resultats del seu treball. A més, han de procurar el ple desenvolupament en la seva estructura de totes les competències en les que han de formar l’alumnat: calen escoles competents comunicativament, artísticament, racionalment, ecològicament i vinculades a la societat.
3

L’escola necessita de la societat

La societat necessita escoles però aquestes necessiten de la societat. Si només pensem en fer reformes educatives i no educar la societat per alinear-la amb els objectius i valors de les institucions educatives llavors no aconseguirem res. No es pot remar contracorrent tota l’estona i si el vent que bufa és molt fort llavors millor plegar veles.
Other voices from the educational community
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes
Avaluar competències
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què
Isabel Sierra Navarro Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis

More information