Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Víctor Ranera i Martín
Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'Escola Joan Pelegrí

Víctor Ranera i Martín va néixer el 1974 i és llicenciat en Matemàtiques per la UAB i Màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius per IL3-UB. Professor de Secundària des de 1998 ha impartit docència a ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, tot impartint matèries com Matemàtiques, Física i Informàtica. Actualment és el director de l’Escola Joan Pelegrí de la Fundació Cultural Hostafrancs de Barcelona.

The three things I’ve learned

1

Aprendre a aprendre és aprendre aprenent

Es diu que una de les competències que ha de tenir tota persona dins la societat del coneixement és aprendre a aprendre per així poder assolir els nous coneixements. En una societat tècnicament avançada i científicament complexa cal primer conèixer bé les habilitats tecnològiques i els principis científics com a base per adquirir noves destreses i gestionar (incorporar, interrelacionar i contextualitzar) el nou saber. No confonem aprendre amb emprar quan aprendre és més proper a comprendre.
2

Les escoles també han d’aprendre al llarg de la vida

Les escoles han d’aprendre al llarg de la vida i tenir present que un dels objectius de l’educació és crear ciutadans autònoms i crítics. Per tant, caldran escoles autònomes i crítiques. És a dir, els centres educatius han de tenir suficient marge d’actuació i han de revisar periòdicament els resultats del seu treball. A més, han de procurar el ple desenvolupament en la seva estructura de totes les competències en les que han de formar l’alumnat: calen escoles competents comunicativament, artísticament, racionalment, ecològicament i vinculades a la societat.
3

L’escola necessita de la societat

La societat necessita escoles però aquestes necessiten de la societat. Si només pensem en fer reformes educatives i no educar la societat per alinear-la amb els objectius i valors de les institucions educatives llavors no aconseguirem res. No es pot remar contracorrent tota l’estona i si el vent que bufa és molt fort llavors millor plegar veles.
Other voices from the educational community
Josep Anguera i Torrents Josep Anguera i Torrents
Economista
Vocació = agradar ensenyar
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Juan Sánchez-Enciso Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor
Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està...
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Rosa M. Falgàs Casanovas Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació...
Despertar la curiositat
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors

More information