Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Mª Núria Valls Molins
Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes

Doctora en Filosofia i Ciències de l'educació amb una llarga trajectòria en educació de persones adultes.

The three things I’ve learned

1

Avaluar competències

Cada vegada més, el saber i, per tant, el coneixement es considera un bé compartit. Compartir coneixement i construir coneixement requereix el desenvolupament d'unes competències entre les que es troben les següents: Aprendre a aprendre. Aprendre a compartir. Aprendre a treballar de forma col · laborativa: treball en petit grup i treball en gran grup. Ens preguntem com avaluar l'adquisició i el desenvolupament d'aquestes competències. Es fa necessari crear nous instruments d'avaluació per tal de donar resposta a aquestes necesitats.
2

Participació dels/les alumnes en l'avaluació

Però no per això és menys important incorporar la veu del propi alumnat. L'autoavaluació i la coavaluació permeten la participació del / la alumne / a en la valoració del seu propi procés d'aprenentatge. És recomanable incorporar un procés d'autoavaluació inicial perquè el / l'alumne / a pugui definir les seves metes i les possibilitats que té per aconseguir-les. Segons el professor José Antonio Marina, les funcions executives de la intel · ligència són: • Anticipació • Formulació de metes • Planificació • Execució efectiva
3

Avaluació del procés d'aprendre a compartir

Mitjançant un procés d'autoavaluació inicial poden potenciar aquestes funcions intel · lectuals i, per tant, desenvolupar la competència d'aprendre a aprendre al propi alumnat. Aquest procés no estaria complet si no es contemplés una autoavaluació final, per tal de comprovar si les metes plantejades seu haurien complert i fins a quin punt s'haurien superat. Una altra de les formes recomanables de completar aquest procés és la coavaluació: una avaluació entre iguals que permet desenvolupar la competència d'aprendre a compartir.
Other voices from the educational community
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...
Maria Ojuel Solsona Maria Ojuel Solsona
Professora de geografia i història...
Fer alumnes reflexius i creatius
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...
Juan Sánchez-Enciso Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor
Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està...
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal

More information