Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mª Núria Valls Molins
Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes

Doctora en Filosofia i Ciències de l'educació amb una llarga trajectòria en educació de persones adultes.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Avaluar competències

Cada vegada més, el saber i, per tant, el coneixement es considera un bé compartit. Compartir coneixement i construir coneixement requereix el desenvolupament d'unes competències entre les que es troben les següents: Aprendre a aprendre. Aprendre a compartir. Aprendre a treballar de forma col · laborativa: treball en petit grup i treball en gran grup. Ens preguntem com avaluar l'adquisició i el desenvolupament d'aquestes competències. Es fa necessari crear nous instruments d'avaluació per tal de donar resposta a aquestes necesitats.
2

Participació dels/les alumnes en l'avaluació

Però no per això és menys important incorporar la veu del propi alumnat. L'autoavaluació i la coavaluació permeten la participació del / la alumne / a en la valoració del seu propi procés d'aprenentatge. És recomanable incorporar un procés d'autoavaluació inicial perquè el / l'alumne / a pugui definir les seves metes i les possibilitats que té per aconseguir-les. Segons el professor José Antonio Marina, les funcions executives de la intel · ligència són: • Anticipació • Formulació de metes • Planificació • Execució efectiva
3

Avaluació del procés d'aprendre a compartir

Mitjançant un procés d'autoavaluació inicial poden potenciar aquestes funcions intel · lectuals i, per tant, desenvolupar la competència d'aprendre a aprendre al propi alumnat. Aquest procés no estaria complet si no es contemplés una autoavaluació final, per tal de comprovar si les metes plantejades seu haurien complert i fins a quin punt s'haurien superat. Una altra de les formes recomanables de completar aquest procés és la coavaluació: una avaluació entre iguals que permet desenvolupar la competència d'aprendre a compartir.
Otras voces de la comunidad educativa
Laia Pineda Rüegg Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació
Educar és reconèixer l’altre
Ramon Puig i Mañosa Ramon Puig i Mañosa
Técnic de qualitat
CONEIXEMENT i FORMACIÓ
Encarna Molina Hita Encarna Molina Hita
Mestra i psicopedagoga jubilada
El treball en equip ens enriqueix
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Roger Llopart Alari Roger Llopart Alari
Educador social i Pedagog.
Ecosistemes d’aprenentatge.
Antoni Giner Tarrida Antoni Giner Tarrida
Responsable de formació permanent...
La vinculació emocional entre pares i fills, un lligam que els...
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat

Más información