Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Xavier Orteu  i Guiu
Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop, orientació professional i inserció laboral

Director d’Insercoop, expert en temes d’orientació professional i d’inserció laboral. Col·laborador de la UOC i de la Universitat Ramon Lllull. Membre del Grup de Recerca en Educació Social (GRES) i autor de diferents publicacions El seu darrer llibre és  Trabajo y vinculo social (2012) i l'ha publicat Ediuoc.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Una relació diferent amb el temps

La modernitat va construir una modalitat sòlida d’articulació de les variables espai/temps i també va regular les possibles dislocacions entre els temps personals i els temps socials. Ara les regles de joc han canviat i s’han perdut les referències que permeten sumar els coneixements en clau de valor. Així, el passat no esdevé garantia de futur i el futur pot canviar constantment de valor en funció de la nostra capacitat d’adaptar-nos-hi. L’aprenentatge al llarg de la vida és sobretot la construcció d’eines simbòliques que permeten estabilitzar el present i construir noves formes de domini sobre la pròpia biografia, recorregut personal, formatiu, professional i social.
2

Disposició a canviar la base dels propis coneixements

Per poder aprendre al llarg de la vida cal estar disposat a perdre part del que suposen els coneixements ja adquirits. L'aprenentatge no és només la suma de coneixements més o menys útils en un moment donat per a una situació determinada. Sobretot és una pregunta que permet cercar respostes i canviar la base dels coneixements que ens permeten entendre i transformar la realitat. L'aprenentatge al llarg de la vida suposa acceptar que aquesta pregunta no està mai del tot resolta.
3

Tenir un projecte que permeti noves connexions

La possibilitat de l’aprenentatge al llarg de la vida es troba en que les persones disposin d’un marc capaç d’integrar els nous coneixements. En una societat cada cop més organitzada en forma de gran xarxa, aquest espai el trobem en la idea de projecte. No es tracta tant d'adquirir uns coneixements determinats sinò de construir els suports que donen sentit a aquests coneixements, que els permet connectar amb altres coneixements i que superen les fronteres dels espais-temps personals i professionals generant nous aprenentatges.
Otras voces de la comunidad educativa
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Alfredo Vázquez Jimenez Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
JOSEP MARQUES i ROSSELL JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Òscar Montes i Esteve Òscar Montes i Esteve
Informàtic
Implicació de les famílies
Elvira Borrell Closa Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

Más información