Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Xavier Orteu  i Guiu
Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop, orientació professional i inserció laboral

Director d’Insercoop, expert en temes d’orientació professional i d’inserció laboral. Col·laborador de la UOC i de la Universitat Ramon Lllull. Membre del Grup de Recerca en Educació Social (GRES) i autor de diferents publicacions El seu darrer llibre és  Trabajo y vinculo social (2012) i l'ha publicat Ediuoc.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Una relació diferent amb el temps

La modernitat va construir una modalitat sòlida d’articulació de les variables espai/temps i també va regular les possibles dislocacions entre els temps personals i els temps socials. Ara les regles de joc han canviat i s’han perdut les referències que permeten sumar els coneixements en clau de valor. Així, el passat no esdevé garantia de futur i el futur pot canviar constantment de valor en funció de la nostra capacitat d’adaptar-nos-hi. L’aprenentatge al llarg de la vida és sobretot la construcció d’eines simbòliques que permeten estabilitzar el present i construir noves formes de domini sobre la pròpia biografia, recorregut personal, formatiu, professional i social.
2

Disposició a canviar la base dels propis coneixements

Per poder aprendre al llarg de la vida cal estar disposat a perdre part del que suposen els coneixements ja adquirits. L'aprenentatge no és només la suma de coneixements més o menys útils en un moment donat per a una situació determinada. Sobretot és una pregunta que permet cercar respostes i canviar la base dels coneixements que ens permeten entendre i transformar la realitat. L'aprenentatge al llarg de la vida suposa acceptar que aquesta pregunta no està mai del tot resolta.
3

Tenir un projecte que permeti noves connexions

La possibilitat de l’aprenentatge al llarg de la vida es troba en que les persones disposin d’un marc capaç d’integrar els nous coneixements. En una societat cada cop més organitzada en forma de gran xarxa, aquest espai el trobem en la idea de projecte. No es tracta tant d'adquirir uns coneixements determinats sinò de construir els suports que donen sentit a aquests coneixements, que els permet connectar amb altres coneixements i que superen les fronteres dels espais-temps personals i professionals generant nous aprenentatges.
Otras voces de la comunidad educativa
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Jordi Jubany i Vila Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Ramon Puig i Mañosa Ramon Puig i Mañosa
Técnic de qualitat
CONEIXEMENT i FORMACIÓ
Fabian Mohedano Fabian Mohedano
Treballòleg i promotor de la...
Caràcter i intel·ligència
Gemma Boix Pino Gemma Boix Pino
Directora de l'Escola La Farga
TOTS eduquem
Ligia Pozo López Ligia Pozo López
Docente/Lic. Educación General...
Descubre tus dones

Más información