Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Caño Valls
Roser Caño Valls
Funcionària d'educació secundària obligatòria en especialitat Llengua catalana i literatura
Llicenciada en Filologia Catalana per la UAB (2002). Postgrau en Formació de professors de català per a adults (UB, les Heures). Des del 2004 professora de llengua catalana de secundària. Actualment sóc funcionària, i treballo a l'IES Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenent. Tinc un bloc educatiu La gavina (www.bloc.xtec.cat/lagavina).

Las 3 cosas que he aprendido

1

Fent i desfent aprèn el mestre

Fa deu anys que em dedico a ensenya llengua i literatura catalana a diferents instituts de Catalunya. En aquesta dècada, han canviat lleis, plans educatius i han anat sorgint constantment noves eines per a treballar aquesta matèria a l'aula. El primer que he après que els professors/res no deixem de formar-nos dia a dia, aprenent d'all'o que podem millorar, gràcies a cursets que ens fan replantejar metodologies que cal renovar. És a dir, que els mestres estem aprenent cada minut com millorar la nostra tasca docent, i sovint els alumnes propicien aquesta renovació constant. Com deia el gran filòsof Heràclit: "Mai no podem banyar-nos dues vegades al mateix riu" reflexió que també s'aplica a la docència, així que fent i desfent aprèn el/la mestre/a a ser cada dia millor.
2

L'era digital ens proposa nous reptes metodològics

Fins fa ben poc, encara utilitzava la pissarra i el guix. Ara tinc la sort de treballar en un centre amb pissarres digitals, i he incorporat les eines digitals per a canviar metodologies ja una mica obsoletes. Hi ha qui diu que les eines digitals són dificils d'emprar, d'altres que potser no són prou útils. Però jo crec que són nous reptes per als professors, en quant a millorar la nostra tasca docent, i també ens permet comprovar com els alumnes han nascut dins l'era digital, i d'aquesta manera l'ensenyament-aprenentatge és bilateral, ells ens ensenyen a utilitzar aquestes eines, i les apliquem a l'aula perquè ells demostrin les seves competències tan digitals com bàsiques.
3

Avaluar per competències bàsiques

Des de fa bastant temps, els/les professors hem hagut de canviar el xip de com ensenyar conceptes, plantejar activitats i avaluar. Actualment, no som mers transmisssors de coneixements, sinó que oferim als i a les alumnes diferents recursos, eines, conceptes, i tasques per a que ells siguin capaços desenvolupar i assolir les competències bàsiques. Ben cert, que ens podem preguntar què significa: avaluar per competències basiques? És una pregunta que no podem respondre si no és que nosaltres abans reflexionem sobre el tema i aprenem a ensenyar per competències bàsiques, i cerquem,investiguem, reflexionem sobre com podem avaluar als alumnes tenint en compte les anomenades competències bàsiques.
Otras voces de la comunidad educativa
JOAN GUÀRDIA OLMOS JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Confiança i somriure
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què
J. Oriol Escardíbul J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'...
El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament...
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Ignasi Carreras Ignasi Carreras
Director de l´Institut d´Innovació...
Oportunitats de futur
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno

Más información